کد خبر: ۳۰۲۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱

محاصره نیروهای داعش توسط کردها در تل ابیض

گزارش ها از شمال سوریه از این حکایت دارد که نیروهای کرد توانسته اند تروریست های داعش را در شهر استراتژیک تل ابیض در مرز ترکیه محاصره کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
در چند روز گذشته «یگان های مدافع خلق» در شمال سوریه به عمق مواضع گروه داعش در استان رقه نفوذ کرده اند. 

نیروهای کرد تا جایی پیش رفته‌اند که امروز توانسته اند از شرق، غرب و جنوب نیروهای داعش در شهر تل ابیض را محاصره کنند. 

روز گذشته یگان های مدافع خلق(ی‌پ‌گ) توانسته اند شهر سلوک در شرق تل ابیض را از کنترل داعش خارج و از امروز به سمت تل ابیض پیشروی کنند. 

نیروهای کرد در محور شرقی با عبور از رودخانه چلبی به سمت تل ابیض حرکت می کنند. 

در محور غربی چندین روستا را به تصرف خود در آورده اند. 

در محور جنوبی نیز توانسته اند دو تپه مهم "البراج" و "مراک" و منطقه "خاتونیه" را از کنترل داعش خارج کنند، با این پیشروی نیروهای داعش امکان کمک رسانی را از دست داده اند. 

تل‌ابیض از اهمیت راهبردی برای داعش برخوردار است، چراکه نزدیک‌ترین نقطه مرزی با خاک ترکیه، از مرکز اصلی استقرار این گروه، یعنی شهر رقه، است.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که نزدیک به ۱۳ هزار پناهجوی سوری، طی ۱۰ روز گذشته و با شدت گرفتن نبردها در منطقه به ترکیه سرازیر شده‌اند. در عین حال صدها نفر دیگر روز شنبه در کنار مرز در انتظار گرفتن اجازه برای ورود به خاک ترکیه بوده‌اند.

نیروهای داعش مانع از ورود پناهجویان به خاک ترکیه شده اند و از سوی دیگر نیروهای ترکیه نیز مرز را به روی پناهجویان بسته اند. 

با این حال براساس گزارش ها برخی از آنها موفق شده اند از مرز عبور کنند و وارد خاک ترکیه شوند.

در همین حال منابع مخالف سوری اعلام کردند که داعش تصمیم دارد طرحی را برای تصرف منطقه القصیر در حمص اجرا کند که حدود 15-20 کیلومتر از مرزهای لبنان فاصله دارد و از طریق آن می‌تواند به ارتفاعات عرسال لبنان برسد.

گزارش ها از این حکایت دارد که ممکن است این درگیری در ماه رمضان آغاز شود.
 
گفته می شود داعش نیروها و تجهیزاتی را برای این درگیری در منطقه صنعتی حسیاء مستقر کرده است که خود این گروه در این منطقه حضور دارد.

به گزارش فرارو، ناظران می گویند تصرف القصیر توسط داعش خطری بر لبنان خواهد بود چراکه این منطقه که در حال حاضر تحت کنترل حزب‌الله است، موقعیتی استراتژیک دارد و مهم‌ترین مسیر امدادرسان است و به ویژه جزء اولین مناطقی است که حزب‌الله آن را از تصرف مخالفان سوری بیرون آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین