کد خبر: ۳۰۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

واگذاری سرخابی‌ها به چه روشی انجام می‌شود؟

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به دلیل برگزاری چهار نوبت مزایده، واگذاری سرخابی‌ها از طریق این روش از دستور کار خارج شد و قرار است روش‌های دیگری برای واگذاری این دو باشگاه مورد استفاده قرار بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جعفر سبحانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره منتفی شدن واگذاری سرخابی‌ها از طریق مزایده گفت: با تصمیم وزیر اقتصاد و هیات واگذاری، واگذاری سرخابی‌ها از طریق مزایده از دستور کار خارج و واگذاری از طریق این روش منتفی شد.

وی با بیان اینکه واگذاری سرخابی‌ها با قاطعیت انجام می‌شود، افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر قانونی برای لغو واگذاری وجود ندارد، واگذاری سرخابی‌ها طبق قانون قبلی حتما انجام می‌شود مگر اینکه قانون جدیدی توسط مجلس به تصویب برسد اما بعد از برگزاری چهار نوبت مزایده، به این نتیجه رسیده شد که واگذاری از طریق مزایده از دستور کار خارج شود.

سبحانی در پاسخ به این سوال که واگذاری سرخابی‌ها از چه طریقی انجام می‌شود؟ گفت: برای واگذاری روش‌های مختلفی وجود دارد به طوری که می توان از روش مذاکره، پیمان مدیریتی و اجاره برای واگذاری این دو باشگاه استفاده کرد.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: قرار است مجلس طرح جدیدی درباره نحوه واگذاری این دو باشگاه ارائه کند که هنوز این طرح به تصویب نرسیده است به همین دلیل نحوه واگذاری سرخابی ها در گرو طرح مجلس بوده و چگونگی واگذاری بعد از طرح مجلس مشخص می شود.

سبحانی با اشاره به اینکه طرح مجلس درباره واگذاری سرخابی‌ها احتمالا تا مردادماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: اگر مجلس در طرح خود نحوه واگذاری را مشخص کند، همان شیوه اجرایی می‌شود در غیر اینصورت نحوه واگذاری باید به تصویب هیات واگذاری برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان لغو واگذاری سرخابی‌ها و دولتی ماندن این دو باشگاه وجود دارد، یا نه؟ گفت: احتمال لغو واگذاری سرخابی‌ها بسیار ضعیف است زیرا مجلس در سال گذشته مصوب کرده بود که این دو باشگاه باید واگذار شوند در غیر اینصورت به وزیر ورزش کارت زرد داده می شود ولی با این حال در صورت تصویب لغو واگذاری، سازمان خصوصی سازی وظیفه دارد که به قانون تمکین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین