کد خبر: ۳۰۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
در دیدار نخست وزیر عراق

جهانگیری: باید از موضع واحد با داعش مقابله کنیم

معاون اول رییس جمهوری روز چهارشنبه در دیدار نخست وزیر عراق تصریح کرد: باید با همکاری و از موضع واحد با اعمال تروریستی و خشونت آمیز داعش در عراق و سوریه مقابله کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری در دیدار حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در تهران، سطح روابط دو کشور را مطلوب توصیف کرد و افزود: ایران و عراق مصمم به تعمیق روابط موجود و ایجاد و گسترش عرصه های جدید همکاری با یکدیگر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی با عراق، به دنبال ارتقای همه جانبه سطح و نوع تعاملات با این کشور است.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق حضور داشته است و با تمام توان از صلح، ثبات و پیشرفت کشور و ملت دوست و برادر خود عراق دفاع و حمایت می کند.

جهانگیری تاکید کرد که دو طرف عزم جدی دارند تا موانع موجود بر سر گسترش همکاری های دو کشور را برطرف کنند.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در مدت کمتر از یکسال که از روی کار آمدن دولت وی در عراق سپری شده، این دومین سفر او به تهران است گفت: این، تاکیدی بر روابط دوستانه و صمیمی دو کشور است.

وی افزود : هدف از این سفر، گسترش همه ابعاد روابط تهران و بغداد است.

نخست وزیر عراق بر ضرورت رفع موانع گسترش بیش از پیش تعاملات و همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دو کشور می توانند تکمیل کننده روابط یکدیگر در منطقه و جهان باشند و به این وسیله نقش آفرینی یکدیگر در منطقه و جهان را تقویت کنند.

العبادی اظهار داشت: ایران و عراق باید جبهه ای یکپارچه برای مبارزه با تروریسم ایجاد کنند.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق در نشست هیات های عالی رتبه مشترک دو کشور دیدارهای پرشمار مقامات دو کشور را گواه دوستی و روابط نزدیک تهران – بغداد توصیف کردند.

جهانگیری و العبادی در این دیدار درباره مباحث مورد علاقه دو طرف برای گسترش و ایجاد عرصه های جدید همکاری بحث و تبادل نظر کردند.

العبادی صبح امروز(چهارشنبه) برای دیدار با مقام های ایرانی و گفت وگو درباره مسائل منطقه وارد تهران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین