کد خبر: ۳۰۳۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۹

پایان کلاهبرداری ۶ میلیاردی مرد هزار چهره

تحقیقات مأموران مشخص کرد که تپانچه‌ای که این مرد مورد استفاده قرار داده بود فندکی به شکل کلت کمری بود و از آن برای ترساندن طعمه‌های خود استفاده می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرد هزار چهره با ۶ میلیارد تومان کلاهبرداری در قائمشهر دستگیر شد.عملیات پلیس قائمشهر برای ردیابی و بازداشت این مرد به دنبال دریافت گزارش‌هایی از اقدامات کلاهبردارانه وی در دستور کار قرار گرفت.

پلیس گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مرد جوانی به نام رضا با پوشیدن لباس فرم پلیس افتخاری و تجهیزات مربوطه از قبیل بی‌سیم، کلت کمری، اسپری، شوکر و... به کلاهبرداری از مردم دست می‌زند، دریافت کرده بود. 

در این گزارش‌ها همچنین آمده بود که این مردبا عناوینی از قبیل ستوان یکم پاسدار، مأمور امنیت و اطلاعات، حفاظت سپاه و وزارت اطلاعات خود را معرفی کرده و به نوعی از شهروندان و کسبه اخاذی می‌کند. 

بر اساس این گزارش مأموران با توجه به اطلاعات به دست آمده تجسس‌های گسترده‌ای را برای ردیابی این مرد در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه با شناسایی مخفیگاه او متهم را بازداشت کردند.

در حالی که پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهم و خانه یکی از بستگانش مقداری از لوازم مورد استفاده وی را به دست آورده بودند، این متهم هر گونه کلاهبرداری و استفاده از این لوازم را منکر شد.

متهم بازداشت شده در بازجویی‌های تکمیلی پلیس در مورد حمل تعدادی لوازم و تجهیزات نظامی مدعی شد که شوکر و گاز اشک آور نداشته اما حمایل مورد اشاره پلیس را در خانه یکی از بستگانش پنهان کرده است.

تحقیقات مأموران مشخص کرد که تپانچه‌ای که این مرد مورد استفاده قرار داده بود فندکی به شکل کلت کمری بود و از آن برای ترساندن طعمه‌های خود استفاده می‌کرد.

از سوی دیگر با توجه به شکایت های مشابه که در ارتباط با تهدید و اخاذی توسط این متهم مطرح شده بود نیز ادعا کرد: «از برخی از آنها مبالغی دریافت کرده‌ام اما درصدی از این پول‌ها توسط خود شاکیان و با میل و رغبت خودشان به من پرداخت شده و اجباری در میان نبوده است.»

بر اساس تحقیقات پلیس این مرد با تهیه برگه‌های مأموریت به نام و مهر و امضای جعلی نهادهای امنیتی در نقاط مختلف اخاذی کرده است که از جمله نامه‌های به دست آمده از مخفیگاه وی صورت مجلس از پلیس آگاهی استان مازندران، برگه اداره اطلاعات کشور با مضمون کد‌های مخصوص از حفاظت اطلاعات استان، برگه درخواست وام استانداری و... است.

وی درباره همه این نامه اعتراف کرده که شخصاً آنها را تهیه و برای همه آنها مهر‌های مخصوص ساخته است که تنها همسرش در جریان برخی از آنها قرار داشته است. 

وی درباره برخی از نامه‌هایی که مربوط به صنعت و بازرگانی و... است نیز اعتراف کرد که تمام این مهرها و نامه‌ها را خودش تهیه کرده و در آن خود را با عناوینی چون مهندس و... معرفی کرده و با آنها اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این متهم همچنین در مورد عنوان پلیس افتخاری و تصاویری که با لباس این ارگان از خود تهیه کرده است نیز ادعا کرد: «در خصوص عضویتم در پلیس افتخاری مدارکم را به آنجا دادم لباس پلیس افتخاری را از یک نفر خریدم امابه علت بیماری امکان ادامه همکاری نداشتم و مجدد همان لباس را به افراد دیگری فروختم. 

در ادامه تحقیقات مأموران همچنین در خانه یکی از بستگان متهم بازداشت شده یک کارت شناسایی جعلی انتظامی به اسم حفاظت و امنیت شهر و یک دست البسه نظامی مربوط به سپاه پاسداران کشف کردند.

مأموران با توجه به این یافته‌ها و ادعاهایی که از سوی متهم مطرح شده است به دستور بازپرس پرونده از نهادهای مختلف مورد ادعای مرد هزار چهره استعلام کردند که در نتیجه مشخص شد وی دارای سابقه بوده و در پلیس افتخاری عضویت ندارد. 

از سوی دیگر قرار است بزودی نهادهای دیگری که این مرد با نام آنها اقدام به کلاهبرداری کرده نیز درباره وی اعلام نظر کنند. بر اساس گزارش خبرنگار ما ، متهم با صدور قرار قانونی تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین