کد خبر: ۳۰۳۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

3هزار و 700 هکتار از کشتزارهای شهرستان بیله‌سوار در آتش سوخت

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت :3 هزار و 700 هکتار از کشتزارهای شهرستان بیله سوار از توابع این استان بر اثر آتش سوزی از بین رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
ناصر آذرنژاد ، روز جمعه در بازدید از مزارعی که دچار آتش سوزی شده اند، افزود : مقدار سه هزار هکتار از این کشتزارها به کلش باقی مانده از برداشت محصول گندم و بقیه به محصول گندم مربوط می شود که از ساعاتی قبل دچار آتش سوزی شده است.

وی اظهارکرد: براساس برآوردهای اولیه براثر این آتش سوزی 60 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان منطقه وارد شده و میزان دقیق زیان های وارده توسط کارشناسان در حال بررسی است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی یادآوری کرد:علت این آتش سوزی در حال بررسی می باشد و مسوولان و کارشناسان ذیربط و شورای تامین استان به همین منظور باحضور مجید خدابخش استاندار اردبیل در شهر بیله سوار نشستی را تشکیل داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز گفت: ارگانهای ذیربط شامل شهرداری های منطقه ، راه و شهرسازی ، سپاه ، نیروی انتظامی و آب منطقه ای با همکاری مردم بومی در حال مهارآتش سوزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار اردبیل نیز به منظور بررسی دقیق حادثه از نزدیک و صدور دستورهای لازم در این ارتباط در منطقه به سر می برد.

شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل و در نوار مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد و به خاطر داشتن زمینهای حاصلخیز از نقاط مستعد برای کشاورزی و به خصوص کشت انواع غلات و سویا به شمار می آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین