کد خبر: ۳۰۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
وزیر بهداشت خبر داد

توقف ورود 1700آمبولانس به کشور به‌دلیل تحریم

وزیر بهداشت با انتقاد از پروژه های بسیارزیاد و ناتمام گذشته اظهار کرد: این پروژه ها باعث بدنامی دولت و توقعات بر زمین مانده مردم که پاسخ داده نشده می شوند در حالی که ایجاد بسیاری از این طرح ها ضرورتی نداشته و اگر نگاه عمیق تری به مشکلات مردم شده بود شاید بسیاری از طرح ها بهتر بود که شروع نمی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید حسن هاشمی در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: علیرغم وجود اساتید متخصص و متبحر در کاشان، با کمبود و فرسودگی تخت های بیمارستانی روبرو هستیم و البته تلاش هایی در این زمینه در گذشته صورت گرفته ولی تا کنون موفق نبوده است.

وی با اشاره به مشکلات دولت و کاهش 50 درصدی درآمدهای نفتی تصریح کرد: دولت در سال جاری، سال بسیار سختی را پشت سر خواهد گذاشت و در حالی که با کاهش درآمدهای نفتی مواجه هستیم توقعات نیز اگر نگوییم افزایش پیدا کرده حداقل در حد سال 93 بوده است

وی افزود: در سال جاری همچنین به دلیل انتخابات مجلس فشار های جانبی به دستگاه های اجرایی و در رأس آن دولت وارد خواهد شد.

هاشمی افزود: متاسفانه برخی از هم صنفان ما نیز در تریبون ها ارقام نادرستی را در خصوص اعتبارات حوزه سلامت اعلام می کنند و باعث تهییج و تحریک سایر اقشار می شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت های موجود در شهر کاشان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم افزود: وزارت بهداشت نیز می تواند منابعی را به این شهر اختصاص دهد و املاک خود را که روزی در حاشیه شهر و امروز در مرکز شهر هستند را به امر سلامت اختصاص دهد اما باید توجه داشت که بخش عمده ای از املاک شهر موقوفه هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با حمایت های شورای شهر و همچنین خیّرین استان و شهر کاشان می توان به ارائه خدمات مطلوب به مردم پرداخت و اگر برای خیّرین فرصتی را فراهم کنیم تا مراکز بهداشتی و درمانی را احداث کنند که خرید خدمت از آنها تضمین شود، بخشی از مسوولیت وزارت بهداشت کاهش می یابد.

وزیر بهداشت بر همکاری میان مسوولان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تأکید کرد و از افتتاح چندین پروژه با کمک خیّرین سلامت و نیز استفاده از ظرفیت بالقوه خیّرین خبرداد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال جاری و در کشور طرح تحول نظام سلامت را ادامه خواهیم داد و یکی از مهم ترین بخش های این طرح، ارتقاء هتلینگ در بیمارستان ها است و انتظار داریم همکاران با توجه به تجربه یک ساله گذشته، با سرعت بیشتر، هزینه کمتر و کیفیت بهتر این طرح را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از 50 درصد از تجهیزات تأمین شده اما خرید تجهیزات سرمایه ای مانند ام آر آی، سی تی اسکن و تجهیزات آزمایشگاهی، زمانبر است و محدودیت هایی برای خرید وجود دارد که در این خصوص مذاکراتی با کمپانی های بزرگ جهت تأمین این تجهیزات انجام شده است که تا پایان سال این تجهیزات به کاشان اختصاص خواهد یافت.

توقف ورود 1700 آمبولانس به کشور به دلیل تحریم
وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر شده است تا 1700 دستگاه آمبولانس را وارد کشور کنیم افزود: برای خرید 800 دستگاه آمبولانس با شرکت بنز مذاکره کرده ایم، اما با وجود این که بیش از هفت ماه از مشخص شدن قیمت ها گذشته است به دلیل تحریم و مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم ها که باید پرداخت از طریق بانکها صورت گیرد هنوز در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس ها به کشور نشده ایم.

وزیر بهداشت در همین زمینه افزود: برای همسر یکی از همکاران مشکلی به وجود آمده بود که برای تشخیص بیماری اختلاف نظر وجود داشت که نهایتا برای تشخیص ، پرونده وی را به آمریکا فرستادند اما زمانی که آنها فهمیدند این فرد ایرانی است از ارائه خدمات تشخیصی و اظهار نظر در خصوص پرونده پزشکی این فرد به بهانه تحریم خودداری کردند!

وزیر بهداشت بیان داشت: در وزارت بهداشت و در سال 83 و 84 حدود 230 هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و به یکباره 200 هزار نفر اضافه شدند در حالی که 100 هزار نفر از آنان استخدام دولت نیستند و حقوق خود را از دولت نمی گیرند و باید از جیب بیمارستان ها، حقوق آنها تأمین شود.

باید بتوانیم برای سلامت مردم ، طرح پایدار تعریف کنیم
وی تصریح کرد: دولت به دنبال کاهش تصدی گری است اما بیمارستان ها باید با مدیریت منابع بتوانند خود را اداره کنند.

هاشمی یکی از نگرانی های اصلی خود را پایداری منابع طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت : شایسته نیست این طرح بزرگ و ملی مانند یارانه و مسکن مهر باشد و باید بتوانیم برای سلامت مردم یک طرح پایدار را تعریف کنیم، زیرا مردم مشکلات زیادی دارند و حق آنان بسیار بیشتر از اینهاست.

به گفته وزیر بهداشت، اجرای طرح تحول نظام سلامت توانسته است رضایت عمومی را به طور نسبی به وجود آورد ، خداوند برکتی را در این طرح قرار داده است که مورد لطف و عنایت مردم قرار گرفته ایم و مردم قدردان کوچکترین خدمتی که از دولت می گیرند هستند.

وی تأکید کرد: متاسفانه قانون مالیات بر سیگار نه در دولت و نه در مجلس تصویب نشد اما دولت 11 هزار میلیارد از این محل درآمد کسب می کند که ما چشمداشتی به ریالی از این منابع نداریم و معتقدیم اگر این مالیات وضع شود بیماری ها و هزینه های درمانی ناشی از بیماریها کاهش خواهد یافت.

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت در پایان بر ضرورت پاسداشت خون شهدا تأکید کرد و گفت: امیدوارم در مسیر و اهداف آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین