کد خبر: ۳۰۳۴۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

مرگ مشکوک نوزاد ۲ ماهه در اتاق عمل

هفدهم اردیبهشت امسال محمدتقی و همسرش که ساکن جزیره کیش هستند پسر دو ماهه شان به نام «محمدمهدی» را برای ختنه به بیمارستانی در این جزیره بردند.
آفتاب‌‌نیوز : پدر و مادر محمد مهدی وقتی نوزاد دو ماهه خود را برای عمل «ختنه» به بیمارستان می‌بردند، نمی‌دانستند فرزندشان در اتاق عمل به کما می‌رود. این نوزاد پس از 13 ساعت اغما، جان خود را از دست داد.

به گزارش جام جم، هفدهم اردیبهشت امسال محمدتقی و همسرش که ساکن جزیره کیش هستند پسر دو ماهه شان به نام «محمدمهدی» را برای ختنه به بیمارستانی در این جزیره بردند.

نوزاد به اتاق عمل منتقل شد اما پدر و مادر هرچه منتظر ماندند کودک را از اتاق عمل بیرون نیاوردند تا این که پس از 13 ساعت مرگ «محمدمهدی» را به آنها اطلاع دادند. پدر و مادر این نوزاد باور نمی کردند پسرشان در جریان یک عمل جراحی ساده جان خود را از دست داده باشد. محمدتقی سراغ مدیر بیمارستان را گرفت، اما هیچ کس درباره مرگ نوزاد به او پاسخگو نبود.

او که مطمئن بود سهل انگاری باعث مرگ نوزاد دو ماهه اش شده در تماس با پلیس از مسئولان بیمارستان شکایت کرد. با حضور ماموران در بیمارستان و ثبت اظهارات والدین داغدیده، پرونده ای در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب کیش تشکیل و جسد کودک ابتدا به پزشکی قانونی کیش منتقل شد. با توجه به مرگ مشکوک کودک و نیاز به بررسی بیشتر، جسد او به پزشکی قانونی تهران منتقل شد.

با تشکیل پرونده قضایی و با توجه به این که والدین کودک فوت شده از پزشک معالج و مسئولان بیمارستان شکایت کرده بودند، تحقیقات آغاز شده و این پرونده در حال بررسی است تا علت مرگ نوزاد 2 ماهه فاش شود .

محمد تقی تقی زاده، پدر این نوزاد به جام جم می گوید: 42 روز از مرگ فرزندمان می گذرد و من و دیگر اعضای خانواده هنوز مرگ او را باور نداریم. پسرم چه گناهی داشت. او فقط دو ماه از بهار زندگی اش گذشته بود. خانه مان بوی ماتم می دهد و دیگر هیچ آرامشی در زندگی مان نیست.

وی ادامه داد: زمانی که پسرمان دو ماهه شد، من و همسرم تصمیم گرفتیم او را به بیمارستان برده و ختنه کنیم و جشن کوچکی برای او برگزار کنیم. روز 15 اردیبهشت امسال فرزندم را به بیمارستان بردیم تا اگر مشکلی برای ختنه کردن پسرمان وجود ندارد این کار انجام گیرد . پزشک معالج ابتدا گفته بود باید برای ختنه فرزندم را بی هوش کند که با این کار مخالفت کردیم. اما پس از آن قول داد پسرم ر ا با بی حسی ختنه کند. ما هم با این قولی که پزشک داد، پذیرفتیم او ختنه شود.

این پدر داغدیده خاطرنشان کرد: ساعت 10 صبح هفدهم اردیبهشت پسرم را از ما تحویل گرفتند و برای ختنه به اتاق جراحی بردند. پس از یک ساعت به من و همسرم اطلاع دادند برای ختنه پسرم او را بی هوش کرده اند اما به هوش نمی آید و تمام تلاش خود را برای به هوش آمدن وی به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: با شنیدن این حرف ها شوکه شده بودیم، باورمان نمی شد پسرم به هوش نیامده است. اجازه نمی دادند پسرمان را ملاقات کنیم. بعد به ما گفتند او نفس نمی کشد و خونریزی دارد. دستگاه اکسیژن به او وصل و ساعاتی بعد او را به بخش مراقبت های ویژه منتقل کردند. از آنجا که همسرم بدحال شده بود، مجبور شدم او را به خانه ببرم و دوباره بازگردم. 13 ساعت پس ازعمل جراحی، به ما خبر دادند کودکمان فوت کرده است.

پدر داغدیده گفت: حالا هم از مسئولان بیمارستان و پزشک شکایت کرده ام و منتظر نظر پزشکی قانونی درباره علت مرگ فرزندمان هستیم. مسئولان و پزشک معالج فرزندم هیچ پاسخ درستی به ما ندادند. همسرم بشدت بی تاب پسرمان است. او در این مدت از شدت ناراحتی بیمار و در بیمارستان بستری بود. پرونده را پیگیری می کنم تا خون پسرم پایمال نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین