کد خبر: ۳۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۳
نماینده اردبیل: این اولین وآخرین سانحه ما نخواهد بود

هواپیماهای C130 در تمام دنیا ویژه ترابری هستند

آفتاب‌‌نیوز : ولی آذروش نماینده اردبیل در مجلس هفتم در گفت و گو با خبرنگار آفتاب درباره حادثه سقوط هواپیمایی نظامیC-130 نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقاء سطح ایمنی، صلاحیت پروازهای داخلی و خارجی و مجموعه هواپیمایی کشوری و کنترل استانداردها و مطابقت آنها با شاخص ها و معیارهای بین المللی بر عهده سازمان هواپیمایی است.
 
وی ادامه داد: اما پروازهای نظامی به نوعی خارج از مسئولیت سازمان صنایع هواپیمایی کشور است و بسیار تاسف بار است که از این هواپیماها که باری هستند برای مسافربری استفاده می شود. چرا که هواپیماهای c-130 در دنیا تنها در ترابری های باری و بحث نظامی استفاده می شوند و گاهی اوقات با تغییر در دکوراسیون و گذاشتن صندلی آنها را به هواپیمای مسافربری تبدیل می کنند که دارای شرایط و ضوابط خاص است که باید با معیارهای بین المللی مطابقت داشته باشد. 

آذروش تصریح کرد: پروازهای نظامی هیچ گونه هماهنگی با سازمان هواپیمایی ندارند و حتی پس از وقوع سانحه سازمان هواپیمایی هیچ گونه اطلاعاتی از کم و کیف قضیه و حتی اسامی مسافران نداشت.
 
نماینده اردبیل ضمن اشاره به این موضوع که نظارت بر هواپیماها و مطابقت آنها با معیارهای بین المللی بر عهده سازمان هواپیمایی است و حتی هواپیماهای نظامی هم باید کنترل شوند گفت: این موضوع متاسفانه در کشور ما رعایت نمی شود و می گویند شاید چون این هواپیماها نظامی هستند اگر نظارت خارج از مجموعه صورت گیرد ممکن است مشکلات مختلفی به وجود بیاورد و این است که نیروی هوایی بازرسین ویژه خود را دارد. 

وی افزود: اما صنعت هواپیمایی ما قطعا باید در این جهت اقدام عملی انجام دهد و تدابیر ویژه ای در مدیریت نیروی هوایی اندیشیده شود.
 
آذروش با بیان اینکه این اولین و آخرین سانحه ما نخواهد بود در خصوص اقدامات کمیسیون عمران مجلس درباره امنیت ناوگان حمل و نقل کشوری اظهار داشت: افزایش سلامت پرواز و اطمینان از نشست و برخاست هواپیماها و تبدیل ناوگان فرسوده به ناوگان نو جزء برنامه های کمیسیون عمران است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس هفتم ادامه داد: ما برای انجام این امور از طریق مجلس تامین اعتبار داشته ایم و حدود 500 میلیون دلار به صنعت حمل و نقل کشور اختصاص داده ایم که از 500 میلیون دلار فقط 150 میلیون آن را اختصاصا دراختیار هواپیمای جمهوری اسلامی قرار دادیم که بتوانند هواپیماهای جدیدی خریداری کنند.
اما متاسفانه واقعیت این است که کشور ما در تحریم هوایی است و هواپیماهایی که از فرانسه و سایر کشورها خریده ایم به خاطر فشار امریکا به ما داده نمی شود.
آذروش سپس در بخش دیگری از سخنان خود  درباره خبر پذیرش خلبان هواپیمای c-130 از پرواز و جایگزین کردن فرد دیگری به جای وی برای پرواز گفت: این بحث قابل بررسی است و در همه پروازها مسئولیت به عهده خلبان است وکمیسیون عمران و قطعا کمیسیون های دیگر این مساله را بررسی  و پیگیری کرده و در صورت نیاز برخورد خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین