کد خبر: ۳۰۴۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

روحانیون مدافع احمدی نژاد: مصباح،جنتی، یزدی، آقاتهرانی و ...

آفتاب‌‌نیوز : نامه نیوز نوشت: اخیرا آیت‌الله هاشمی نقدی  به رفتار برخی از روحانیون داشت که طی این سال‌ها از احمدی نژاد حمایت کرده و زمینه رشد او را فراهم آوردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این حمایت‌ها گفت:« روحانیت هم انصافا مقصرند در معرفی او (احمدی نژاد) و حمایت از او که هنوز هم خیلی هایشان دست برنداشته اند»

منطور هاشمی از روحانیون حامی احمدی نژاد چه کسانی است؟ با بازخوانی تاریخ و مرور برخی سخنرانی‌ها و گفت‌وگوها به راحتی می‌شود افراد مورد نظر هاشمی رفسنجانی را پیدا کرد.

یکی از مهم ترین این روحانیون، آیت‌الله مصباح یزدی است. کسی که در جریان انتخابات 84 و بعد از آن در قامت حامی اصلی محمود احمدی نژاد وارد میدان شده بود و از او در مقابل دیگر جریان‌های سیاسی دفاع می‌کد. مصباح اصرار زیادی نیز در پیوند دادن احمدی نژاد با عالم غیب داشت که می‌شود به نمونه‌هایی از آن اشاره کرد.

امام عصر برای احمدی نژاد دعا می‌کند


مصباح یزدی در سخنان در مورد انتخاب شدن احمدی نژاد گفت:« «ديشب‌ يكي‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ كرد؛ قبل‌ از برگزاري‌ مرحلۀ‌ اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر يكي‌ از علماي‌ اهواز رسيدم‌. ايشان‌ گفت‌: نگران‌ نباشيد، احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور مي‌شود. ايشان‌ گفته‌ بود كه‌ شخصي‌ شب‌ بيست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ أحياء پيش‌ از نيمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ مي‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا مي‌شود كه‌ بلند شو براي‌ احمدي‌نژاد دعا كن‌، وجود مقدس‌ ولي‌عصر (عج‌) دارند براي‌ احمدي‌نژاد دعا مي‌كنند. مي‌گويد من‌ حتي‌ اسم‌ احمدي‌نژاد را نشنيده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمي‌شناختم‌! خود ايشان‌ نيز در تاريخ‌ دهم دي‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود كه‌ من‌ رئيس‌‌جمهور خواهم‌ شد. كساني‌ با او شوخي‌ مي‌كردند كه‌ اين‌ چه‌ حرفي‌ است‌ مي‌زني‌؟ چه‌ كسي‌ به‌ تو رأي‌ مي‌دهد؟ چه‌ كسي‌ تو را مي‌شناسد؟ گفته‌ است‌ اين‌ قول‌ يادتان‌ باشد، امروز 10 /10 /83 است‌، من‌ رئيس‌‌جمهور خواهم‌ شد! حالا خواب‌ ديده‌ يا كسي‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمي‌دانم‌!»

انتخاب احمدی نژاد معجزه بود


همچنین ایشان در اولين‌ ديدار خود با احمدي‌نژاد پس‌ از انتخابات‌ رياست‌‌جمهوري‌ خطاب به وي گفتند:

«خداي‌ متعال‌ را شاكريم‌ كه‌ زمينۀ‌ انتخاب‌ چنين‌ شخصيتي‌ براي‌ اين‌ دورۀ‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ كرد و آيندگان‌ به‌ اين‌ نتيجه‌ خواهند رسيد كه‌ انتخاب‌، مشحون‌ به‌ كرامات‌ و معجزات‌ بود و از اين‌ رو توفيق‌ شكر اين‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاريم‌. عنايات‌ حضرت‌ ولي‌عصر(عج‌) يار ملت‌ ايران‌ بود كه‌ به‌ چنين‌ موفقيتي‌ دست‌ يافت‌ و تلقي‌ ما اين‌ است‌ كه‌ اين‌ نفخۀ‌ الهي‌ كه‌ در اين‌ زمان‌ در جامعۀ‌ ما دميده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقۀ‌ بيشتر مردم‌ به‌ دين‌ و انديشه‌هاي‌ اسلامي‌ ظهور يافته‌، مرتبه‌اي‌ از مراتب‌ چيزي‌ است‌ كه‌ در زمان‌ پيامبر اسلام(ص) تحقق‌ پيدا كرد و ان‌شاءالله مرتبۀ‌ كاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولي‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد يافت‌.

شایان ذکر است که بعد از نزدیکی مشایی به احمدی نژاد، رابطه مصباح یزدی با او تیره شده و حتی مصباح ادعا کرد که احمدی نژاد توسط مشایی سحر شده است.

درس دادن نامه به رئیس جمهور آمریکا در مدارس


دیگر روحانی که حامی سرسخت احمدی نژاد طی سال‌های گذشته بوده است، آیت‌الله احمد جنتی است. حمایت‌های او از احمدی نژاد مورد اعتراض بسیاری از جریان‌های سیاسی کشور شد. زیر آنها اعتقاد داشتند که دبیرشورای نگهبان نباید به صورت علنی از یک نامزد ریاست جمهوری حمایت کند. اما آیت‌الله جنتی در جلوت و خلوت از رئیس دولت‌های نهم و دهم حمایت می‌کرد. جملات او در حمایت از نامه احمدی نژاد به رئیس جمهور آمریکا نمونه بارز این حمایت‌ها بود. دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:« اين نامه (نامۀ احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا) فوق‌العاده است و عقيده من اين است كه از الهامات خدا بود... توصيه مي‌كنم اين نامه را بچه‌ها همه بخوانند و در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود و صداوسيما نيز مكرر آن را بخواند... اين‌گونه حرف زدن، الهام خداوند است.»

مادرم به خوابم آمد و گفت به احمدی نژاد رای بده


او در یکی دیگر از خطبه‌هایش می‌گوید:« مردم با اشک و نذر و نياز و توسل به خدا در سوم تير يکي از هم‌قدهاي خود را انتخاب کردند. کمک خدا در حادثه، مشهود است. يکي از دوستان نقل مي‌کرد آن زمان سوار تاکسي شده بود و راننده تاکسي گفته بود من مي‌خواهم به آقاي احمدي‌نژاد رأي بدهم؛ زيرا مادرم که چند سالي است مرده ديشب به خوابم آمده و گفته به احمدي‌نژاد رأي بده.»

او در یکی از گفت و گوهای خود نیز در حمایت از احمدی نژاد گفته بود:« "حمایت من از آقای رئیس جمهور یکی به دلیل حمایت های «آقا» بوده است و دیگر اینکه غالباً مواضع و شاخصه‌های وجودی رئیس جمهور را می‌پسندم؛ مانند ساده زیستی، تواضع، پرکاری، عدالتخواهی صادقانه، علاقه به خدمت به محرومین، شهامت و شجاعت در اقدام به کارهای سنگین و احیاناً خطرناک، مبارزه با ظلم و فساد و استکبار و سلطه طلبان زورگو در حد تحقیر آنها و برخورد از موضع قدرت با آنها، ابتکار در عمل که همیشه حرف اول را مبتکران می‌زنند.این مجموعه خصالی است که من در هر که باشد او را دوست دارم و از او حمایت می‌کنم و این خصال در افراد گذشته وجود نداشته و یا کمتر وجود داشته است و مردم هم به همین دلیل، آن آراء بالا را به او دادند".»

یکی دیگر از فقهای شوای نگهبان یعنی آیت‌الله مومن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 وارد میدان حمایت از محمود احمدی نژاد شد و گفت:« او در یکی از گفت و گوهای خود در حمایت از احمدی نژاد گفته بود:« من آقای احمدی نژاد را از سه نامزد دیگر بهتر می دانم. باید فردی از سوی مردم انتخاب شود که صلاحیت لازم برای اداره مملکت داشته باشد و خواسته و دستورات پیامبر(ص) و امامان(ع) را بر آورده سازد.»

آیت‌الله محمد یزدی نیز در جریان انتخابات 88 از احمدی نژاد حمایت کرد و در بیانیه‌ای که بعد ها برخی از اعضای جامعه مدرسین آن را تکذیب کردند، اعلام کرد که نظر جامعه مدرسین در انتخابت 88 احمدی نژاد است. در بخشی از این بیانه آمده بود« جناب آقای احمدی نژاد در مقایسه با سایر افراد به ارزش‌های اسلامی توجه بیشتری داشته و شاخص‌های مورد نظر امام و رهبری را رعایت می‌نماید. نظر شخصی بنده به عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین قبلا اعلام شده است و مجددا عرض می‌کنم به هیچ وجه مجوز شرعی برای عبور از آقای احمدی نژاد را ندادیم و البته این نظر شخصی بنده می‌باشد.»

روحانیون دیگری نیز هستند که در بیانات خود به صورت غیرقابل باوری از احمدی نژاد حمایت کرده بودند که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنم.

محبوب ترین و بهترین دولت

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهراني دبیرکل جبهه پایداری در مورد دولت احمدی نژاد بر این باور بود که: «این دولت، از زمان مشروطیت تاکنون محبوب‌ترین و بهترین دولت بوده است.» یا حجت‌الاسلام رهدار، مدیر سابق مرکز تاریخ معاصر موسسه امام‌خمینی (ره) اعتقاد دارد که : «در این دوره از انتخابات، مانند ائتلاف 6 نفره‌ای که در جنگ جمل علیه امام علی (علیه‌السلام) برپا شد، ائتلافی مقابل احمدی‌نژاد شکل گرفت. آنها چون دیدند یک بچه مسلمان پیرو خط ولایت آمده، همه مقابل او ائتلاف کردند؛ اما در نهایت شکست خوردند.»

تشبیه نامه احمدی نژاد به نامه پیامبر

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش،، نامۀ احمدی نژاد را به نامۀ پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تشبیه کرده و می‌گوید: «پاسخ ندادن به نامه یا حتی بی‌ادبی آن‌ها به آن، از شخصیت نویسنده نمی‌کاهد؛ بلکه اعتبار مخاطبِ ‌نامه را کاهش می‌دهد؛ چنان که پاره شدن نامۀ پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) توسط خسرو پرویز، چیزی از اعتبار پیامبر )صلی‌الله‌علیه‌وآله) نکاست و خسرو پرویز را برای همیشۀ تاریخ، سرافکنده ساخت.»

حجت‌الإسلام سقای بی‌ریا، از اعضای جبهه پایداری و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در دولت نهم در مورد جایگاه احمدی نژاد در کشورهای غربی می‌گوید: «درسفر شانگهای، خانم‌های هندو آمدند و با دست‌مالیدن بر شیشۀ اتومبیل رئیس‌جمهور، خواستند خودشان را متبرک کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
5
34
حقیقت تلخه ولی واقعیت داره که احمدی نژاد در دل مردم به جای محبت تنفر کاشت
و کاملا بر ضرر منافع ملی و عمومی حکومت را اداره کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین