کد خبر: ۳۰۴۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

استيون جرارد از حسرت بزرگش در فوتبال مي‌گويد

اواخر دو فصل پيش بود كه ليورپول شرايطي داشت كه مي‌توانست قهرماني در ليگ برتر انگليس را جشن بگيرد اما اين تيم با نتيجه دو بر صفر به چلسي باخت تا منچسترسيتي در پايان آن فصل عنوان قهرماني را از آن خود كند. جرارد در اين زمينه گفت كه به هيچ‌وجه برندان راجرز، سرمربي ليورپول را به خاطر آن شكست سرزنش نمي‌كند اما بر اين باور است كه در آن بازي، خودشان به چلسي اجازه داده‌اند روياي قهرماني‌شان را به باد دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
جرارد درباره آن بازي گفت: «بارها به آن رويارويي با چلسي فكر كردم و بر اين باورم كه تاكتيك‌هاي در نظر گرفته شده براي آن ديدار با بي‌تجربگي كامل همراه بوده است. مي‌خواستيم به زمين مسابقه برويم و چلسي را ببريم. پيش از آن ديدار با تيم‌هاي زيادي ديدار كرده و در شكست دادن‌شان موفق عمل كرده بوديم. لوييس سوآرس و دنيل استاريج را در خط حمله داشتيم. رحيم استرلينگ هم در اوج بود. خودم نيز در آمادگي كامل قرار داشتم و همه‌چيز آماده بود تا بتوانيم بالاتر از منچسترسيتي قهرمان شويم. قبل از آن از كورس عقب افتاده بوديم اما توانستيم خودمان را بار ديگر به صدر برسانيم. هرچه توان داشتيم را به كار گرفته بوديم. در جايگاهي قرار داشتيم كه فكر مي‌كرديم به ما تعلق دارد. بايد خيلي تلاش مي‌كرديم تا بتوانيم آن چيزي را كه مدت‌ها بود انتظارش را مي‌كشيديم به دست آوريم. همه‌چيز در آن زمان عالي بود. به ديدار با چلسي رفتيم. ليورپول در فرم خوبي قرار داشت و فكر نمي‌كنم شكست در آن ديدار اشتباه راجرز بوده باشد اما در هر حال با همان تاكتيك‌هايي كه در ديدارهاي پيش بازي كرده بوديم، به مصاف چلسي رفتيم. » 

جرارد ادامه داد: «پيش از بازي بود كه شنيديم چلسي چند تغيير در تركيب تيمش انجام داده است. به اندازه‌اي انگيزه داشتيم كه فكر مي‌كرديم خيلي ساده چلسي را شكست مي‌دهيم اما مشكل ما اين بود كه ژوزه مورينيو را دست‌كم گرفته بوديم. او تاكتيك‌هاي تيمش را طوري چيده بود كه روند اصلي بازي را تغيير داد. مورينيو بازي را خراب كرد. طوري تيمش را چيده بود كه شكست دادن‌شان بسيار دشوار شده بود. همه‌چيز را در نظر گرفته بود و توانست ما را ببرد. مورينيو شيوه بازي ما را از بين برد و پس از بازي هم اعلام كرد براي خراب كردن جشن ليورپولي‌ها به ميدان آمده بودند. لغزيدن من هم در آن ديدار خيلي بد بود. از نظر شخصي براي من يك اتفاق افتضاح به شمار مي‌رفت. بدون آن اشتباه مي‌توانستم در ليورپول به هر آرزويي كه داشتم دست پيدا كنم. اين موضوع است كه مرا آزار مي‌دهد.»

جرارد تاكيد كرد لغزيدن او كه به گل نخست چلسي در آن ديدار منجر شد هنوز هم او را آزار مي‌دهد. كاپيتان پيشين تيم ملي انگليس اعلام كرد از دست دادن قهرماني ليگ برتر انگليس در آن ديدار يكي از بدترين اتفاق‌ها در دوران فوتبال وي بوده است. جرارد در اين باره عنوان كرد: «هيچ روزي نبوده است كه به خودم نگويم اگر آن اتفاق رخ نمي‌داد، اوضاع به چه شكل ديگري پيش مي‌رفت. آيا شرايط عوض مي‌شد؟ آيا همه‌چيز فرق مي‌كرد؟ نمي‌دانم. آن اتفاق پس از گذشت نيم ساعت از زمان بازي رخ داد و ما فرصت كافي براي كسب تساوي مورد نيازمان را داشتيم. شايد بي‌تجربگي كه من مرتكب آن شدم يا كل تيم از آن رنج برد، در هيچ كورس قهرماني ديگري ديده نشود. واكنش ما به آن گل اين بود كه تلاش كنيم گل خورده را جبران كنيم اما راهي كه براي آن انتخاب كرديم اشتباه بود. بي‌محابا حمله كرديم به جاي اينكه بازي را به كنترل خودمان درآوريم.»

منبع: اعتماد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین