کد خبر: ۳۰۴۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

برلوسکنی به رشوه‌دهی به سناتورها متهم شد

یکی از دادستان‌های جنوب ایتالیا ضمن متهم کردن سیلیو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به رشوه دادن به سناتورها در سال 2006 میلادی، از دادگاه خواست تا وی را در این خصوص به 5 سال حبس محکوم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دادستان‌های ناپل می‌گویند، سرجیو دی‌گرگوریو، از سناتورهای منتخب چپ در اقدامی با هدف کمک به سرنگونی دولت چپ میانه به رهبری رومانو پرودی، نخست وزیر پیشین این کشور در سال 2007 میلادی ائتلاف خود را ترک کرده است.

این پرونده به انتخابات پارلمانی سال 2006 ایتالیا بازمی‌گردد که ائتلاف احزاب چپ به رهبری رومانو پرودی با اکثریت در آن به پیروزی دست یافت. چند ماه پس از این انتخابات، سرجیو دی گرگوریو این ائتلاف را ترک کرد و به حزب برلوسکنی پیوست. با این تصمیم اکثریت دولت چپ بیش از پیش شکننده شد. دولت پرودی مجبور شد دو سال پس از انتخابات کناره‌گیری کند. این اقدام باعث شد تا دولت ایتالیا در سال 2008 با بحران مواجه شود و در انتخاباتی که پس از آن برگزار شد، برلوسکنی پیروز شد.

بنابه اعلام دادسرای ناپل، برلوسکنی برای جذب این سناتور سه میلیون یورو پرداخت کرده است. سرجیو دی گرگوریو به دریافت این رشوه اعتراف کرده است.

انتشار این خبر در شرایطی که در پی انتخابات پارلمانی، ایتالیا از لحاظ سیاسی با بن‌بست مواجه شده‌ است می‌تواند تشکیل دولت آتی را در این کشور با دشواری‌هایی مواجه کند.

قرار است حکم رسمی دادگاه در این باره هشت ژوئیه منتشر شود. این در حالی است که برلوسکنی همواره این اتهامات را رد کرده است.

برلوسکنی 79 ساله پس از محکوم شدن به تخلف مالیاتی در سال 2013 میلادی از انتصاب در مشاغل دولتی ممنوع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،وی در سال 2011 میلادی در اوج بحران منطقه یورو مجبور به ترک سمت خود شده و در ابتدا به خاطر پرونده تخلف مالیاتی به 4 سال حبس محکوم شد اما نهایتا حکمش با انجام یک سال خدمات اجتماعی در یکی از خانه‌های سالمندان میلان پایان یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین