کد خبر: ۳۰۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

بلاتر: نامزد ریاست فیفا نخواهم شد

بلاتر گفت که تصمیمش برای کناره گیری رهایی بود و انتظار دارد انتخابات برای تعیین جانشین وی اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.
آفتاب‌‌نیوز : سپ بلاتر گفت که باردیگر برای ریاست فیفا نامزد نمی شود، اما تاکید کرد که هنوز ریاست فیفا را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلاتر در گفت و گو با روزنامه سوئیسی والیسر بوت اظهار داشت: من نامزد ریاست فیفا نیستم، بلکه رییس منتخب این نهاد هستم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بعد از کناره گیری از ریاست فیفا چه کار خواهد کرد، گفت: من در این باره خیلی فکر نکرده ام. تصمیم من برای کنار رفتن درواقع رهایی برای خودم و برای فیفا بود.

اظهارات بلاتر در حالی منتشر می شود که یک روز پیش از آن بلاتر در مصاحبه با روزنامه بلیک تاکید کرده بود که از ریاست فیفا استعفا نکرده است.

بلاتر گفت که تصمیمش برای کناره گیری رهایی بود و انتظار دارد انتخابات برای تعیین جانشین وی اوایل سال آینده میلادی برگزار شود.

بلاتر دراین گفت و گو علت اینکه روز دوم ژوئن اعلام کرده بود قصد دارد کنار برود را، بیان کرد.

وی گفت: این کار تنها راه برای دور کردن فشار از جمله فشار حامیان مالی از فیفا و کارکنانم بود؛ برای خارج کردن فیفا و خودم از خط آتش .

بلاتر اظهار داشت: من می خواهم فیفا را در شرایط خوبی تحویل دهم. این زمان احتمالا سال آینده و در کنگره ویژه انتخابات فیفا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد که در ماههای پایانی دوران ریاستش، سر وی شلوغ است.

بلاتر گفت: من هنوز رییس فیفا هستم و کاملا توانایی کار کردن را دارم. فیفا و فوتبال مهمترین بخش زندگی من در 40 سال گذشته بوده است. به همین از علت تمام توانم تا آخرین روز کاری ام برای بازگرداندن این کشتی به سوی ساحل امن استفاده می کنم.

بلاتر همچنین بر ضرورت توزیع مجدد سهمیه ها در کمیته اجرایی فیفا تاکید کرد.

وی گفت از سال 1998 که ریاست فیفا را به عهده داشته است، آسیا و آفریقا در کمیته اجرایی حضور دمکراتیک ندارند. این دو قاره با داشتن 100 عضو فیفا فقط 9 کرسی از 25 کرسی این کمیته را در اختیار دارند.

در این مصاحبه، بلاتر به موضوع سفر به کشورهایی که امکان بازداشت وی به درخواست مقامات آمریکایی وجود دارد، نپرداخت. فینال جام جهانی زنان هفته آینده در ونکوور کانادا برگزار می شود. براساس اعلام مقامات آمریکایی از بلاتر نیز تحقیق خواهد شد.

بلاتر به جانشین خود نیز توصیه کرد به برنامه های توسعه فیفا که 130 عضو به آن متکی هستند، ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد پلاتینی برای تصاحب ریاست فیفا اقدام کند، گفت: باید از خود او بپرسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین