کد خبر: ۳۰۵۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

وقتی پودرهای رنگارنگ، در هوا به گلوله های آتش بدل شدند/ ۵۰۰ نفر سوختند

قرار بود موسیقی پرطنین و پودرهای رنگارنگ در فضای پارک تفریحی تایوان آغازگر جشنی فراموش‌نشدنی باشد. این جشن رقص و شادی اما با فاجعه‌ای بزرگ پایان یافت. پودرهای رنگارنگ در هوا بر اثر گرما به ماده‌ای منفجره تبدیل شدند.
آفتاب‌‌نیوز : در پی انفجار پودرهای رنگارنگ در فضای پارک تفریحی تایپه، پایتخت تایوان، بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. مسئولان اداری تایپه گفته‌اند، حال ۲۰۰ نفر از زخمی‌ها وخیم است. رسانه‌های تایپه اعلام کرده‌اند که بدن بسیاری از شرکت‌کنندگان در این پارتی سوخته است.

به گزارش دویچه‌وله، این حادثه عصر روز شنبه (۶ تیر/ ۲۷ ژوئن) در پارک تفریحی آبی"فورموسا فان کوست" در حومه تایپه روی داد، هنگامی که پودرهای رنگارنگ در جشن رنگ‌ها در هوا منفجر شدند.

گلوله عظیم آتشین

عکس‌های منتشر شده در وبسایت روزنامه "اَپل دیلی" نشان می‌دهند که چگونه پودرهای رنگارنگ بر فراز جمعیت شرکت‌کننده در جشن پارک تفریحی تایپه پاشیده می‌شوند و چگونه این پودرها به خاطر گرما تبدیل به گلوله عظیم آتشینی شده و شرکت‌کنندگان را مجروح می‌کنند.

در این عکس‌ها همچنین دیده می‌شود که چگونه شرکت‌کنندگان سعی در فرار دارند و بعضی با پاشیدن آب بطری‌های آب آشامیدنی خود بر سر ‌و ‌صورت سوختگان، سعی می‌کنند آتش را خاموش کنند.

یکی از سخنگویان آتش‌نشانی تایپه در باره دلیل آتش‌سوزی گفت، به نظر می‌رسد پودرهای رنگی سبب انفجار و آتش‌سوزی بوده‌اند. او گفت، این حادثه می‌تواند بر اثر دمای بالای هوا و نور شدید روی صحنه روی داده باشد.

تقریبا همه ۵۰۰ زخمی این حادثه را جوانان تشکیل می‌دهند. یکی از شرکت‌کنندگان در این جشن در شبکه تلویزیونی CTI گفت: «در آغاز فکر کردم این آتش‌سوزی نیز بخشی از برنامه‌های شوی بزرگ ترتیب داده شده است. اما بعد متوجه شدم که حادثه‌ای جدی رخ داده است. مردم شروع به فریاد کشیدن کردند و سعی کردند به سرعت خود را از محل حادثه دور کنند.»

۲۴ ساعت تعیین‌کننده برای مجروحان حادثه

به گزارش وزارت بهداشت تایپه، در مجموع ۵۱۶ نفر زخمی شده‌اند و حال حدود ۲۰۰ نفر از این افراد وخیم است. بسیاری از مجروحان جراحت‌هایی در مجرای تنفسی خود دارند. رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که بسیاری از مجروحان این حادثه تا ۴۰ درصد پوست بدن‌شان سوخته است.

خبرگزاری آلمان به نقل از کو ون- جه، شهردار تایپه گزارش داد که وضعیت هشت نفر از مجروحان به شدت خطرناک است. ۱۸۳ نفر از مجروحانی که حالشان وخیم اعلام شده، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های اطراف محل حادثه مداوا می‌شوند.

سخنگوی اداره بهداشت تایپه در این باره گفت: «۲۴ ساعت آینده برای بسیاری از مجروحان این حادثه تعیین‌کننده است. بیشتر شرکت‌کنندگان در این جشن را جوانان تشکیل می‌دادند. پارک تفریحی تایپه تا اطلاع بعدی بسته شده است.

تعقیب برنامه‌ریزان

پلیس تایپه برنامه‌گذار و همچنین چهار همکار او را بازداشت کرده است. یکی از سخنگویان پلیس تایپه اعلام کرد که این افراد به نقض امنیت عمومی و نادیده گرفتن مقررات متهم شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آلمان، برنامه‌گذار این جشن از قربانیان این حادثه عذرخواهی کرد و گفت مسئولیت کامل این حادثه را به عهده می گیرد.

حدودا همه ۵۰۰ زخمی این حادثه را جوانان تشکیل داده‌اند.
مائو چی- کو، رئیس دولت تایوان صبح روز یکشنبه (۷ تیر / ۲۸ ژوئن) جلسه ویژه دولت را تشکیل داد و در پایان این جلسه استفاده از پودرهای آتش‌زا را در جشن‌ها ممنوع اعلام کرد.

حدود یک‌هزار نفر به جشن رنگ‌ها در پارک تفریحی تایپه آمده بودند. پارک آبی "فورموسا فان کوست" در حومه تایپه قرار دارد. گرچه آتش به سرعت خاموش شد، اما آمبولانس‌هایی که می‌خواستند مجروحان را به بیمارستان برسانند، برای رسیدن به محل حادثه با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین