کد خبر: ۳۰۵۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
در ادامه بادهای 120 روزه:

سرعت طوفان در زابل به 76 کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل گفت: در ادامه وزش بادهای 120 روزه و بر اساس پیش بینی‌های قبلی، امروز سرعت وزش باد و گرد و خاک در ایستگاه فرودگاهی زابل به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و وضعیت کیفیت هوا را به حالت ناسالم درآرود.
آفتاب‌‌نیوز : غلامحسین عابدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: طوفان و گرد و خاک میزان دید افقی در فرودگاه زابل را تا 3500 متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای شهر را نیز به 232 میکروگرم بر مترمکعب یعنی، شرایط ناسالم رساند.

غلامرضا اربابی مدیر کل مدیریت بحران استان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: طوفان امروز در شهرستان‌های شمالی استان شدید نیست و لزومی بر تشکیل جلسه اعضای ستاد بحران وجود ندارد، ولی مدیریت بحران در بخشنامه‌هایی جداگانه به فرمانداران این حوزه هشدار داده تا اقدام‌های احتمالی را بیندیشند.

دیروز اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان در اطلاعیه‌ای به مسئولان اجرایی استان هشدار داد که وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان همچنان تداوم داشته و پیش بینی می‌شود از فردا بر سرعت وزش باد و گرد و خاک در این شهرستان‌ها افزوده شود.

براساس آمارهای هواشناسی در یک ماه اخیر در شهرهای شمالی استان بیش از ۲0 روز وزش باد با سرعتی بین ۵۴ تا ۱۱۵ کیلومتر برساعت اتفاق افتاده که کیفیت هوا در این مناطق را تا 26 برابر حد مجاز کاهش داده است.

آمارهای استانداری سیستان و بلوچستان از وجود 6.5 میلیون هکتار بیابان در این استان حکایت دارد که 28 کانون فرسایش بادی با مساحت حدود یک میلیون هکتار را در خود جای داده است.

کارشناسان معتقدند که وزش بادهای 120 روزه و خشکی تالاب هامون به فرسایش خاک در شمال استان کمک کرده و سبب شده تا میزان پدیده‌های خاک دار در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین