کد خبر: ۳۰۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۷

چاي از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند

آفتاب‌‌نیوز : بررسي فوايد و خواص چاي ، موضوعي است كه همواره مورد توجه دانشمندان بوده و هنوز هم پرسشهاي فراواني در اين زمينه بي‌پاسخ مانده است.

يك متخصص بيماري‌هاي سرطاني در اين‌باره گفت : مطالعات اخير نشان داده است كه چاي مي‌تواند از پيشرفت و تكثير سرطان پيشگيري كند .

حسن مرداي افزود : تحقيقات آزمايشگاهي روي سلولهاي سرطان انسان نشان داده است ؛ماده شيميايي موجود در چاي به نام ‪ EGCO‬مي‌تواند فعاليت چند آنزيم را كه براي تكثير سلولهاي سرطاني مورد نيازند، متوقف كند.

وي گفت : اين ماده و ديگر تركيبات موجود در چاي آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي مي باشند كه از آسيب به ‪ DNA‬سلولها جلوگيري و آن را ترميم مي‌كنند.

وي تصريح كرد : آسيب‌هاي وارده به ‪ DNA‬مي‌تواند منجر به سرطان شود.

وي با اشاره به اينكه چاي و تركيبات موجود در آن مي‌توانند در جلوگيري از سرطان پوست ، ریه، كليه و پانكراس موثر باشند، افزود: آنتي اكسيدنهاي موجود در چاي همچنين سلولهاي ديواره گوارش را در برابر آسيب‌ها محافظت مي كند.

فريبرز معطر، متخصص گياه دارويي نيز در اين‌باره گفت : تحقيقات ديگر حاكي از اين است كه چاي سبز در كاهش ابتلا به سرطان سينه‌موثر است و زناني كه حداقل سه فنجان چاي سبز در هفته بنوشند احتمال وقوع سرطان سينه در آنهابه نصف كاهش مي‌يابد.

وي گفت : ميزان آنتي اكسيدانهاي چاي سبز از چاي سياه بيشتر است و اين چاي چيني ماده‌اي به نام ‪ YZH‬دارد كه مانع از بيماري زردي در بين افراد مي شود.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین