کد خبر: ۳۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۸

ابيانه و ماسوله؛ کاندیدای دریافت جایزه ملینا مرکوری

آفتاب‌‌نیوز : مدير واحد هماهنگي پروژه هاي بزرگ سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين مطلب افزود: جايزه دور پيشين مسابقه ملينا مرکوري به ميمند اختصاص يافت و اکنون نيز سازمان در نظر دارد در دور آتي آن شرکت کرده و بيش از تمامي شهرها نسبت به برنده شدن ابيانه و ماسوله اميدوار است.
 
جايزه ملينا مرکوري، جايزه اي است که ازسوي دولت يونان و با همکاري مجامع فرهنگي بين المللي ازجمله ايکوموس ،شوراي حفاظت از بناها و محوطه هاي تاريخي و يونسکو به آثاري تعلق مي گيرد که داراي شرايط خاصي به لحاظ منظر طبيعي باشند. 

اين مسابقه را ملينا مرکوري که 8 سال وزير فرهنگ يونان بود براي نخستين بار برگزار کرد و هم اکنون نيز مسابقه ملينا مرکوري در پاريس اجرا مي شود .
 
خادم زاده گفت: سازمان مدارک لازم را که نشانگر حضور شرايط مورد نظر اين مسابقه در ابيانه و ماسوله است ، تهيه کرده و براي شرکت در دور آتي، ارسال مي کند. 

وی درباره ارزش هاي مطرح در اين مسابقه براي اعطاي جايزه گفت: جايزه ملينا مركوري به پروژه تاريخي، فرهنگي و طبيعي اختصاص مي يابد که اعتبارها و امکانات هزينه شده براي تحقق آن منجر به بازگشت جمعيت به آن منطقه شده و نيز بهترين پروژه هاي مرمت، بازسازي و نگهداري در آن شهر تاريخي اجرايي شود.
 
وي گفت: هر چند جايزه ملينا مرکوري، 20 هزار دلار بوده و مبلغ زيادي نيست اما از آنجا که کسب مقام در آن ، اعتبار فرهنگي در سطح بين المللي را براي برنده به دنبال دارد، کشورها علاقه مند به دريافت اين جايزه هستند.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین