کد خبر: ۳۰۶۱۲۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
ناصر ایمانی، فعال اصولگرا در گفت‌وگو با «آفتاب»:

«یکتا» راه اعلام برائت اصولگرایان از احمدی‌نژاد است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تشکیل جبهه یکتا برای اصولگرایان راهی است تا اعلام کنند ما در دولت احمدی‌نژاد از افرادی دفاع کردیم که اکنون عضو این جبهه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- ناصر ایمانی، در گفت‌وگو با «آفتاب» و در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل جبهه یکتا حرکت چراغ خاموش احمدی‌نژاد و یارانش برای حضور در انتخابات مجلس است، گفت: این سوال که آیا این حربه‌ای از سوی احمدی‌نژاد برای حضور در انتخاب است پیش‌زمینه‌ای دارد که باید دید آیا می‌توان این پیش زمینه را پذیرفت یا نه؟ پیش فرض این است که بپذیریم اعضای جبهه یکتا به صورت پنهانی با آقای احمدی‌نژاد ارتباط سیستماتیک و سازمانی دارند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من جبهه یکتا ارتباط سیستماتیک با احمدی‌نژاد ندارد دلیل هم روشن است و گمان می‌کنم همه ناظران سیاسی این دلیل را می‌پذیرند؛ در دوران دو دولت احمدی‌نژاد و به طور خاص دولت دوم ایشان مکرر این اخبار شنیده می‌شد که بسیاری از اعضای کابینه ایشان با او مخالف هستند. در اواخر کابینه اول این مخالفت‌ها به جایی رسید که چند نفر وزیر از کابینه  به دلیل اعتراضاتی که به ایشان داشتند از کابینه خارج شدند.

او به تشریح مخالفت و ریشه آن در دو دلت احمدی‌نژاد اشاره و عنوان کرد: در کابینه دوم ایشان هم پس از اینکه آقای مشائی به عنوان معاون اول انتخاب شد‌، اختلاف‌نظرها بالا گرفت و تا پایان دولت هرچه زمان می‌گذشت اختلافات میان برخی اعضای کابینه افزایش پیدا می‌کرد چراکه حلقه اصلی‌ای در دولت وجود داشت که تصمیم‌گیرندگان اصلی بودند و از طرفی کابینه‌ای بود که در واقع در تصمیم‌گیری اصلی شرکات نداشت این همواره مورد اعتراض اعضای کابینه بود من جمله افرادی که در شرایط فعلی جبهه یکتا را تشکیل دادند. 

او تاکید کرد: در نتیجه تشکیل جبهه یکتا را نمی‌توان حرکت فرض کرد و این گزینه که اعضای جبهه یکتا پشت پرده با آقای احمدی‌نژاد ارتباط دارند پیش‌فرض درستی نیست.

این کارشناس مسائل سیاست داخلی، در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل جبهه یکتا حربه‌ای در «دست و اختیار» اصولگرایان خواهد بود، گفت: به اعتقاد من همین‌طور است. چراکه اصولگرایان به دلیل حمایت‌هایی که از احمدی‌نژاد کردند آسیب جدی و حیثیتی متحمل شدند؛ حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد به خصوص دولت اول ایشان، حمایت‌های جدی بود و در دولت دوم رفته رفته از میزان این حمایت‌ها کاسته شد. این حمایت‌ها هم هزینه‌های بزرگی برای اصولگرایان به همراه داشت و دارد.

ایمانی افزود: اصولگرایان در حال حاضر در صحنه سیاسی کشور و در آستانه انتخابات در حال پرداخت هزینه حمایت‌هایشان از دولت احمدی‌نژاد هستند و به نظر می‌رسد تشکیل جبهه یکتا برای اصولگرایان راهی است تا اعلام کنند ما در دولت احمدی‌نژاد از افرادی دفاع می‌کردیم که اکنون عضو این جبهه هستند، همه کابینه احمدی‌نژاد که احمدی‌نژادی نبودند بنابراین حمایت ما به دلیل وجود این دسته از افراد بوده است، افرادی که با تشکیل جبهه یکتا از خط فکر، مشی و حلقه اولیه آقای احمدی‌نژاد اعلام برائت کردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما باهنر را کارگردان این جبهه اصولگرایی می‌دانید، گفت: البته اینکه آقای باهنر به عنوان کارگردان این جبهه عمل کند را نمی‌توان پذیرفت چراکه مسلما این جبهه مورد حمایت همه اصولگرایان و نه تنها آقای باهنر است. در صورتی که که تشکیل این جبهه را حربه اصولگرایان بدانیم، منافع آن شامل همه اصولگرایان خواهد شد. هرکس که اصولگرا باشد از اینکه این جبهه تشکیل شده و افرادی که در آن دولت بودند اعلام کنند ما با آن خط فکری موافق نبودیم حمایت خواهد کرد. 

او اضافه کرد: در نهایت تشکیل یکتا به نفع همه اصولگرایان است و مادامی که اینطور باشد همه اصولگرایان با هر گرایشی از تشکیل آن نفع خواهند برد نه فقط آقای باهنر که نماینده جبهه پیروان خط رهبری است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
2
8
احمدی نژاد باعث عدم رای شما میشه؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
1
6
این یارو کیه اصلن؟
دلواپس باغیرت
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
8
5
افتاب جان خدایش شما و دولتتون تو این دو سال به جز تخریب و انتقاد از دکتر احمدی نزاد کار دیگه ای هم کردید اصلا کار دیگه ای هم بلدید واقعا اگه هست یه نفر از طرفداران دولت که تو سایت شما همد زیادن بیاد یه دونه از کارای مثبت دولت تو این دو سال برا من بگه
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
10
آقاي دلواپس باغيرت؛ شما و ليدرهاتون آدم ياد تاريخ صدر اسلام و عملكرد خوارج ميندازيد،
پاسخ ها
دلواپس باغیرت
| - |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ناشناس جان چرا فرا فکنی میکنی من منطقی حرف زدم گفتم یکی از کارای دولتتون برا من بگید تو این دو سال برا مردم چه کردید
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
7
شما از احمدی نژاد نترسید از خودتان باید بترسید احمدی نژاد حاصل عملکرد شماست اگر رفاه برای مردم تامین کردید اگر بیکاری را کم کردید اگر گرانی را بر طرف کردید اگر نقدینگی.را کاهش دادید اگر ارزش پولی را افزایش دادید اگر ارزهای خارجی را در مقابل پول ایران ارزش انها را کاهش دادید دیگر از احمدی نژاد نترسید اما اگر موارد فوق انجام ندادید با سیاه تنمایی نمی شود احمدی نژاد را حذف کرد ودر نتیجه باید به عنوان یک رقیب مردمی ترسی
فامیل دور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
4
3
همه ملت باید از ایشان اعلام برائت کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین