کد خبر: ۳۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۳

امامي كاشاني: صبر داشته باشيد

آفتاب‌‌نیوز : وي با تاكيد بر اين‌كه انسان در اين‌گونه مواقع بايد آرامش خود را حفظ كند، در عين حال افزود: البته حفظ آرامش در اين مواقع بسيار مشكل است.

امامي كاشاني هم‌چنين سالروز ولادت امام هشتم، امام رضا(ع) را تبريك گفت و در عين حال به اجلاس فوق‌العاده‌اي كه در مكه مكرمه تشكيل شد اشاره كرد و افزود: در اين اجلاس، سران كشورهاي اسلامي شركت كردند اما بسيار جاي تعجب است كه رسانه‌هاي غربي يا در برابر اين مساله سكوت كردند و يا در حد يك كلمه تنها از تشكيل اين اجلاس خبر دادند.

خطيب نماز جمعه‌ي اين هفته‌ي تهران با بيان اين‌كه سكوت مرگباري نسبت به حضور رييس‌جمهور ايران و صحبت‌هايي كه در اين اجلاس داشت بسيار بارز و مشهود است، در توضيح سخن خود آورد: از آن‌جا كه اين اجلاس فوق‌العاده بود و هم‌چنين به دليل برگزاري آن در مكه مكرمه، رسانه‌هاي غربي در اين‌باره سكوت كردند؛ چراكه استكبار و استعمار از اين‌كه نيروهاي مستعمره‌شان حتي رمقي از خود نشان دهند، عصباني مي‌شوند. 

امامي كاشاني خاطرنشان كرد: اين اجلاس به اين منظور تشكيل شد كه دست‌هاي استكباري، اسلام را وارونه جلوه ندهد.البته بايد توجه داشت همبستگي و ارتباط دقيق و همه‌جانبه و به‌ويژه روابط اقتصادي كشورهاي اسلامي با يكديگر، استبكار را ناخشنود مي‌كند. غربي‌ها مي‌خواهند اگر اجلاسي تشكيل مي‌شود و سران كشورهاي اسلامي در آن سخنراني مي‌كنند و چند كلمه مي‌گويند، همان چند كلمه كلمات تشريفاتي باشد.

وي ادامه داد: آن‌ها نمي‌خواهند اين اجلاس مثل اجلاس گذشته كه در تهران و با حضور مقام معظم رهبري تشكيل شد باشد. در آن اجلاس، رهبر انقلاب مطرح كردند كه كشورهاي اسلامي همه با هم يك حق وتو در سازمان ملل داشته باشند، اما آن‌ها نپذيرفتند و البته اين همان مساله‌اي بود كه رييس‌جمهور نيز در سفر اخير خود به آن تاكيد كرد.

خطيب نماز جمعه‌ي اين هفته‌ي تهران درباره‌ي اهميت‌هاي ديگر اين اجلاس گفت: غربي‌ها و كشورهاي استكباري به جهان اسلام انگ تروريست‌پرور مي‌زنند اما خود نسبت به مردم مظلوم فلسطين، زير چكمه‌هاي خونخواران صهيونيستي ظلم كرده و به آنها لقب تروريست مي‌دهند. از اين رو ضرورت برگزاري چنين اجلاسي كاملا مشخص مي‌شود. 

امامي كاشاني با بيان اين‌كه اين اجلاس‌ها هشداردهنده و بيداركننده است، اظهار اميدواري كرد: جهان اسلام و سران كشورهاي اسلامي بيدار باشند؛ چراكه اگر چنين شود، كم‌كم زمينه‌ي وحدت جهان بشري و ظهور امام عصر(عج) به وجود خواهد آمد. 

وي با تاكيد بر اين‌كه غربي‌ها و مستكبرين نمي‌خواهند جهان اسلام رمق پيدا كند، در عين حال به مساله‌ي انرژي هسته‌يي ايران اشاره كرد و گفت: آن‌ها ايران را متهم مي‌كنند كه با ساخت سلاح هسته‌يي مي‌خواهد بمب بر سر مردم بريزد. اين كار خود آن‌هاست و براي اين‌كه وحدت ملي را نسبت به انرژي هسته‌يي كوچك نشان دهند، در رسانه‌ها اين قضيه را مطرح مي‌كنند. آن‌ها بايد بدانند كه در نظام جمهوري اسلامي استفاده‌هاي غيرصلح‌آميز از انرژي هسته‌يي حرام است. 

خطيب نماز جمعه‌ اين هفته‌ي تهران ادامه داد: مساله‌ انرژي هسته‌يي در ايران با هدف صلح و از لحاظ جنبه‌هاي علمي و اقتصادي پيش خواهد رفت و اين مساله مورد اتفاق يكايك ملت ايران است. استكبار بداند با 70 ميليون ملت ايران روبه‌روست و به هيچ وجه به مقاصد خود نخواهد رسيد. لذا بايد با عقل حركت كرده و با معيارهاي قانوني صحبت كند و بداند اين شگردها و تبليغات سوئي كه مي‌كند فقط به درد خودش مي‌خورد.

وي با اظهار اميدواري از اين‌كه رييس‌جمهور محترم، پركار، پرتلاش و دلسوز و مردمي، با آن‌چه كه وعده‌ي آن را داده بتواند مشكلات اقتصادي را هموار كند، گفت: اميدواريم كساني كه در راس و در بدنه‌ي دولت هستند، بتوانند نسبت به وضع بي‌سامان اقتصادي افراد كم‌درآمد تلاش كنند.

امامي كاشاني، مساله‌ حج را مورد توجه قرار داد و گفت: غربي‌ها و مستكبرين نمي‌خواهند كه همه‌ي ارباب مذاهب و پيروان مذاهب مختلف در زمان حج در يك صف با يكديگر نماز بخوانند. آن‌ها از اين وحدت ناراحتند.

خطيب نماز جمعه‌ اين هفته‌ تهران با تاكيد بر اين‌كه دشمن تفرقه‌ جهان اسلام و بي‌تقوايي و بي بند و باري مردم را مي‌خواهد، اضافه كرد: دشمن از وحدتي كه در زمان حج ايجاد مي‌شود و از صداي لبيكي كه همه با هم تكرار مي‌كنند ناخشنود است.

امامي كاشاني هم‌چنين با اشاره به آلودگي هواي شهر تهران، در پايان سخنان خود گفت: در دين اسلام آمده كه اگر كسي كاري كند كه به خود و ديگران خسارت بزند مرتكب گناه شده است. لذا تاكيد مي‌كنم اگر كسي با خودرو و وسيله‌ي نقليه‌ي خود موجب آلودگي هوا گردد گناه كرده است. لذا دولت بايد اهتمام و توجه كامل و كافي در اين قضيه به خرج دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین