کد خبر: ۳۰۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

توافق هسته‌ای زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های ایران و امریکا

یک مقامی ایرانی درباره امکان افزایش همکاری‌های ایران و امریکا گفته است:"تا آنجا که درباره آینده روابط دو کشور می‌توانم بگویم واقعا زود است که در این‌باره پیش‌بینی کنیم اما می‌توانم به شما بگویم که قطعا توافق بر سر موضوع هسته‌ای زمینه همکاری در حوزه‌های دیگر را فراهم خواهد کرد."
آفتاب‌‌نیوز :
"لورا روزن" خبرنگار "المانیتور" در حاشیه گفت‌و گوهای هسته‌ای میان نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 مصاحبه‌ای را با یکی از مقام‌های ایرانی مطلع که نخواسته نامش منتشر شود انجام داده است. این مقام ایرانی نسبت به چشم‌انداز گفت‌وگوهای هسته‌ای و حصول احتمالی توافق ابراز امیدورای کرده و معتقد است که پس از توافق هسته‌ای فرصت‌های بیشتری برای همکاری ایران و امریکا در زمینه‌های مختلف وجود خواهند داشت. 

به گزارش خرداد، خبرنگار "المانیتور" با اشاره به اظهارات این مقام ایرانی می‌نویسد:"این مقام ایرانی گفت که اجازه دهید گام نخست با موفقیت پیموده شود پس از آن فرصت‌های بیشتری برای گفت‌وگو بر سر مسائل مختلف دیگر خواهد بود." 

خبرنگار "المانیتور" اظهار داشت که این مقام ایرانی در تاریخ 2 جولای این گفت‌وگو را انجام داده است. روزن از این صحبت‌ها به عنوان گفت‌وگوی "بی‌سابقه" مقامی ایرانی یاد کرده است. این مقام درباره امکان افزایش همکاری‌های ایران و امریکا گفته است:"تا آنجا که درباره آینده روابط دو کشور می‌توانم بگویم واقعا زود است که در این‌باره پیش‌بینی کنیم اما می‌توانم به شما بگویم که قطعا توافق بر سر موضوع هسته‌ای زمینه همکاری در حوزه‌های دیگر را فراهم خواهد کرد." 

این مقام ایرانی همچنین با خوش‌بینی محتاطانه درباره چشم‌انداز توافق نهایی میان ایران و 1+5 صحبت کرده است. او اظهار داشته که طرفین ایرانی و امریکایی تاکنون در جریان مذاکرات هسته‌ای درباره مسائل دیگر مورد علاقه طرفین صحبت نکرده‌اند. 

خبرنگار "المانیتور" در ادامه به نقل از این مقام ایرانی افزوده است:"ما بر این باوریم که پرکردن شکاف‌های موجود در میان ایران و غرب قابل مدیریت است. برخی مسائل طرح‌شان برای دور نخست مذاکرات دشوار بود اما اکنون حل شده‌ند. اگر شما به برنامه اقدام مشترک و مفاد آن نگاه کنید می‌توانید ببینید که ایران به اجرای آن و همکاری با آزانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند بوده است. شما حتی نمی‌توانید یک مورد هم در گزارش‌های آزانس پیدا کنید که نشان دهد ایران از تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک تخطی کرده است." 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین