کد خبر: ۳۰۶۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

انتقام‌جویی از نامزد سابق در دنیای مجازی

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان از دستگیری مردی که با داشتن رمز حساب کاربری یکی از شبکه‌های اجتماعی نامزد سابق خود، با انگیزه انتقام جویی حیثیت وی را مخدوش کرده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ "کامبیز اسماعیلی" در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر گفت: خانمی پس از مراجعه به این پلیس بیان داشت که شخص ناشناسی پس از دستیابی به رمز حساب کاربری یکی از شبکه‌های اجتماعی وی، اقدام به چت با دوستان و همکاران‌اش کرده و باعث مخدوش شدن شخصیت اجتماعی و صدمه وارد شدن به حیثیت خانوادگی‌اش شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات اولیه پرونده تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت اضافه کرد: در ابتدا با استفاده از یک سری عملیات فنی و پلیسی حساب کاربری مورد نظر شناسایی و سپس افرادی که متهم اقدام به چت با آنان کرده بود احضار شدند.

وی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده متن پیام‌های رد و بدل شده اخذ شد و مورد تحلیل قرار گرفت و شاکی در مواجهه با پیام‌های ارسالی اظهار کرد این احتمال وجود دارد که نامزد سابقش دست به چنین کاری زده باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: پس از اخذ دستورات لازم از مقام قضایی، فرد مورد نظر احضار و در بازجویی‌های به عمل آمده معترف شد که قبلا رمز حساب کاربری را داشته است و پس از قطع رابطه با نامزد سابقش، برای انتقام جویی رمز را تعویض کرده و به صورت جعلی با دوستان شاکی چت می‌کرده است.

وی اضافه کرد: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده در معیت متهم تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان از شهروندان خواست تا مباحث امنیتی در استفاده از فضای مجازی را بیشتر جدی بگیرند و از افشای رمز حساب‌های کاربری خود بپرهیزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین