کد خبر: ۳۰۶۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

انتقاد فرماندار چابهار از لغو مکرر پروازها

فرماندار چابهار گفت: تاخیر و لغو مکرر پروازها از تهران و بندرعباس به مقصد چابهار سبب سرگردانی و بلاتکلیفی مدیران و سرمایه گذاران در فرودگاههای تهران و بندرعباس شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد علی موهبتی روز چهارشنبه در تماس با خبرنگار ایرنا از محل فرودگاه بندرعباس، با ابراز گلایه از نحوه خدمات فرودگاهی در چابهار افزود: پرواز روز گذشته تهران به چابهار بعد از حضور مسافران در فرودگاه از سوی مسوولان لغو شد و پرواز امروز(چهارشنبه) از تهران به چابهار نیز مسافران را ساعتها در بلاتکلیفی قرار داده بود.

وی با اشاره به حضور دهها نفر از مدیران شهرستانی و همچنین سرمایه گذاران مختلف بخش خصوصی که از شب گذشته تا لحظه مخابره این خبر در فرودگاه مهرآباد و امروز در فرودگاه بندرعباس سرگردان و بلاتکلیف هستند تصریح کرد: بر اساس گفته های مقامات مسوول این لغو پروازها و تاخیرها به دلیل نبودن تجهیزات خاص ناوبری برای افزایش دید خلبان و همچنین مدیریت برج مراقبت در چابهار انجام می شود.

به گفته وی، مسوولان ذیربط «به سبب اختلافات مدیریتی و چندگانه» حاضر نیستند هزینه خرید و نصب این دستگاه 100هزار دلاری را برعهده گیرند و به همین دلیل نیز وضعیت خدمات دهی فرودگاهی چابهار با حدود بیش از 700 هزار نفر جمعیت منطقه و ظرفیت های مختلف اقتصادی، بسیار ابتدایی انجام می شود.

موهبتی با اشاره به اینکه در فرودگاه چابهار پرواز شب نیز انجام نمی شود، تاکیدکرد: با وجود همه توصیه های مقامات عالی رتبه کشور و اهمیت توسعه سواحل مکران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه، متاسفانه در آماده کردن زیرساخت های لازم بویژه در فرودگاه به عنوان نخستین نیاز هر توسعه و پیشرفتی اقدام جدی از سوی سازمان های ذیربط انجام نشده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: اگر حتی از نگاه اقتصادی نیز ارزیابی کنیم شمار پروازهای لغو شده چابهار از ابتدای سال جاری تا امروز ضرری بیشتر از هزینه 100هزار دلاری نصب این دستگاه ناوبری متوجه شرکت هواپیمایی کرده است.

شماری از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای چابهار، مدیران شهرستان و سرمایه گذاران به دلیل لغو پرواز عصر روز گذشته از دیشب در فرودگاه مهرآباد و چابهار و همچنین به سبب تاخیر پرواز امروز بلاتکلیف و سرگردان هستند.

این مدیران بعد از ناامیدی به بهبود وضعیت با اشاره به مکاتبات و پیگیری های مختلف انجام شده در زمینه بهبود کیفیت و خدمات سرویس دهی فرودگاه کنارک (چابهار) با مقامات لشگری و کشوری، گلایه و شکایت خود را برای رسیدن صدایشان به مقامات مسوول با ایرنا مطرح کردند.

پرواز صبح امروز مشهد به چابهار پیش از ظهر در فرودگاه چابهار نشسته است و همچنین پرواز هیات اماراتی از فرودگاه چابهار به مقصد قشم نیز از فرودگاه چابهار انجام شده و این در حالیست که پرواز بندرعباس به چابهار که بایستی حدود ساعت 8:30 انجام می شد تا ظهر انجام نشده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین