کد خبر: ۳۰۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

سناتور گراهام: آماده حمله به ایران هستیم!

سناتور گراهان آشکارا اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات از قوه قهریه علیه ایران استفاده خواهد کرد.وی مذاکرات اخیر با ایران را بزرگترین تهدید برای نظم بین‌المللی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
آن‌گونه که مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند مذاکرات هسته‌ای در وین به حساس‌ترین زمان خود رسیده است. این حساسیت اما نگرانی رسانه‌های وابسته به نئومحافظه‌کاران امریکا و نشریات اسرائیلی را افزایش داده است به‌طوری که موجی از اخبار ایران‌هراسانه فضای این رسانه‌ها را اشغال کرده است. 

به گزارش خرداد، در این راستا، سایت "واشینگتن فری بیکان" وابسته به نئومحافظه‌کاران امریکایی با انتشار گزارشی می‌نویسد: "در حالی که مذاکره‌کنندگان ایرانی در وین برای دستیابی به توافق گفت‌وگو می‌کنند، رییس‌جمهوری ایران در حمایت از مسئله فلسطین سخن گفته و تاکید کرده که مسلمانان جهان آرمان فلسطین را فراموش نخواهند کرد و علیه اسرائیل سخن گفته است." 

در همین حال، سایت دست‌راستی امریکایی "تینک پروگرس" با انتشار گزارشی به رئوس مسائل مطرح شده توسط سناتور "لیندسی گراهام" نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از حزب جمهوریخواه و یکی از طراحان اصلی طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران در نشست اخیر مرکز مطالعاتی شورای آتلانتیک پرداخته است. 

این سایت ادامه اشاره می‌کند که سناتور گراهان آشکارا اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات از قوه قهریه علیه ایران استفاده خواهد کرد. تینک پروگرس در این‌باره می‌نویسد: "سناتور گراهام" مذاکرات اخیر با ایران را بزرگترین تهدید برای نظم بین‌المللی خواند. او در بخشی از سخنرانی خود گفته است: "فکر نمی‌کنم ایران یا هر کشور دیگری خواستار دسترسی به توان هسته‌ای برای علل صلح‌امیز باشند." او همچنین با انتقاد از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای امریکا اشاره کرده که بازرسی‌های "هر زمان و از هر مکان" از تاسیسات ایران در این مذاکرات در متن نهایی به احتمال زیاد قید نخواهند شد و این موضوع را نشانه‌ای از ناکارآمدی مذاکرات با ایران دانسته است. او مدعی شد که جنگ نمی‌خواهد اما اگر ایرانیان خواستار جنگ با امریکا هستند امریکایی‌ها آماده‌اند. او در اظهارات تند دیگر خود افزود: "خطاب به ایران می‌گویم که ما آماده‌ایم تا نیروی دریایی و هوایی شما را هدف حمله قرار دهیم." 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند این نخستین‌باری نیست که سناتور گراهام خواستار ایجاد خدشه در روند مذاکرات هسته‌ای بوده است او پیشتر نیز در ماه مارس گذشته، یکی از 47 سناتور جمهوریخواه امضاکننده نامه تهدیدآمیز به دولت ایران بود. در آن نامه اشاره شده بود که توافق‌های کنونی اوباما با یاران قابل اجرا نیستند و رییس‌جمهوری بعدی امریکا می‌تواند آن‌ها را باطل کند. 

همزمان با ایجاد جو احتمال حمله نظامی امریکا علیه ایران از سوی رسانه‌های تندرو، نشریه "هافینگتون پست" با انتشار گزارشی این ادعا را مطرح کرده که هنوز چهار امریکایی در ایران به سر می‌برند و از این نظر دولت اوباما را به بی‌توجهی نسبت به وضعیت آنان متهم کرده است. 

این نشریه از این شهروندان امریکایی به عنوان "گروگان" یاد کرده و در این باره می‌نویسد:"در حالی که گفت‌وگوها میان نمایندگان پنج قدرت جهانی به همراه امریکا با ایران ادامه دارد هنوز هم امریکایی‌هایی هستند که در ایران به سر می‌برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین