کد خبر: ۳۰۷۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

تقدیر خطیب جمعه قم از مواضع و استقامت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

خطیب جمعه قم گفت: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای که در برابر زیاده خواهی‌های غربی‌ها مقاومت می‌کنند و بر خطوط قرمز تأکید دارند تقدیر می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم محکم و استوار در این مسیر باقی بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: رفتار غربی‌ها به خصوص آمریکا در جلسات پایانی مذاکرات به قدری آزاردهنده است که روز به روز بر نفرت ملت ما از غربی‌ها و آمریکایی‌ها می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه قم افزود: آنها با عقاید و ارزش‌های ما مشکل دارند و مسائل هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است، دشمن تلاش می‌کند ما را از اسلام و ارزش‌ها جدا کند، قرآن کریم می‌فرماید دشمنان پیوسته با شما در جنگ و خصومت هستند تا اگر بتوانند شما را از دین‌تان برگردانند.

وی تاکید کرد: بنابراین دشمنی ما با آمریکائی‌ها بر اساس احساس نیست بلکه ریشه‌ای است؛ از این رو عقل و شرع حکم می‌کند به این دشمنان اعتماد نکنیم. ما با صراحت اعلام می‌کنیم با توجه به مواضع خصمانه دولت آمریکا با جمهوری اسلامی، ملت ما هرگز آماده ایجاد رابطه با آمریکا نیست.

سعیدی خاطرنشان کرد: تا مادامی که دست جنایتکار آمریکا در دنیا به خصوص در کشورهای اسلامی و فتنه‌ها و فسادها و جنایات و خون ریزی‌ها دیده می‌شود شعار مرگ بر آمریکا از زبان مردم ما نخواهد افتاد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با قدردانی از حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم شب گذشته در شب قدر بیدار بودند و امروز در کشورهای مسلمان و در ایران حماسه آفریدند که جای تقدیر دارد.

وی درباره تشکیل رژیم اشغالگر اسرائیل عنوان کرد: صهیونیست‌ها بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی دولت عثمانی با حمایت مالی انگلیس خبیث و با تبلیغ عقاید بی‌پایه‌ای مانند بازگشت به سرزمین موعود و یا سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین در فلسطین نفوذ کردند، و با ایجاد تفرقه در جهان اسلام و خیانت برخی از کشورهای اسلامی به تدریج ساختار دولت نامشروع خودشان را با شعار از نیل تا فرات با نام اسرائیل شکل دادند.

سعیدی ادامه داد: امام(ره) با تیزبینی و آینده‌نگری، آخرین جمعه ماه رمضان را به نام قدس نام‌گذاری کردند و ملت‌های مظلوم هم در این سال‌ها، خشم مقدس خود را علیه صهیونیسم نشان دادند تا محو این رژیم منحوس از صفحه روزگار عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روز قدس نقاب از چهره خائنان به اسلام همچون آل سعود برمی‌دارد. حملات و جنایات آل سعود نشان داد که آنها خادم الحرمین نیستند و به مسلمانان خیانت می‌کنند از این رو شعار مرگ بر آل سعود در روز قدس جاری بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین