کد خبر: ۳۰۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

اف بی آی به اشتباه خود در پرونده کشتار کلیسای سیاهپوستان اعتراف کرد

پلیس آمریکا در بیانیه ای به اشتباه خود در صدور گواهی سوء‌پیشینه برای خرید اسلحه توسط قاتل کلیسای سیاهپوستان آمریکا که منجر به قتل نژادپرستانه 9 تن شده بود اعتراف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جیمز کومی فرمانده پلیس اف بی آی آمریکا در گزارشی اعلام داشت این اداره با صدور گواهی سوء‌پیشینه اشتباه بمنظور اجازه خرید اسلحه برای دیلان روف، قاتل کشتار نژادپرستانه اخیر درکلیسای تاریخی سیاهپوستان آمریکا به اشتباه خود درشکل گیری این حادثه دلخراش اعتراف کرد.

فرمانده پلیس امنیتی اف بی آی آمریکا در گزارشی اذعان داشت، شب گذشته اطمینان حاصل شد این اداره در تحقیقات لازم خود جهت صدورگواهی عدم سوء‌پیشینه برای قاتل 21 ساله کلیسای تاریخی سیاهپوستان آمریکا مرتکب اشتباه شده است.

پلیس اف بی آی با اذعان براینکه تحقیقات نشان می دهد دیلان روف پیش ازاین دارای سابقه حمل مواد مخدر نیز بوده است و طبق قانون وی اجازه خرید اسلحه را نداشته است، ولی پلیس اف بی آی درمورد سابقه کیفری وی دچار اشتباه شده است و از خرید اسلحه توسط وی جلوگیری نکرده است.

دیلان روف 21 ساله که با در دست داشتن اسلحه قانونی ماه گذشته به کلیسای تاریخی سیاهپوستان در ایالت کارولاینای جنوبی حمله کرد و باعث کشته شدن 9 تن از شرکت کنندگان در مراسم مذهبی در این کلیسا شد.

به گزارش ایرنا، بسیاری از فعالین اجتماعی از حادثه کشتار کلیسای تاریخی سیاهپوستان آمریکا توسط نوجوان سفید پوست به عنوان ترورسم نژادی یاد می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین