کد خبر: ۳۰۷۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

وزیر اقتصاد آلمان به تهران می‌آید

گابریل که معاون اول صدراعظم آلمان نیز هست، با حسن روحانی، رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید چیتچیان، وزیر نیرو، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : طی روزهای آینده سیگمتر گابریل، وزیر اقتصاد آلمان در راس یک هیئت ۶۰ نفره به تهران سفر خواهد کرد تا در مورد توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی با مقامات ایرانی رایزنی کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی، یک مقام ارشد بخش انرژی ایران گفت، طی روزهای آینده سیگمتر گابریل، وزیر اقتصاد آلمان در راس یک هیئت 60 نفره به تهران سفر خواهد کرد تا در مورد توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی با مقامات ایرانی رایزنی کند.

به گفته امیر حسین زمانی نیا، معاون امور تجاری و بین الملل وزیر نفت ایران، این هیئت 60 نفره شامل نمایندگان شرکت های بزرگ صنعتی آلمان نظیر لینده و زیمنس خواهد بود.

این هیئت که به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به تهران سفر می کند، در خصوص نحوه همکاری بین دو کشور پس از لغو تحریم ها با مقامات ایرانی گفت و گو خواهد کرد.

گابریل که معاون اول صدراعظم آلمان نیز هست، با حسن روحانی، رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید چیتچیان، وزیر نیرو، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار خواهد داشت.

زنگنه در روز 7 می با سفر به برلین با نمایندگان گروه فولکس واگن و لینده دیدار کرد. وی همچنین گفت و گوهایی را با نمایندگان بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و کارشناسان انرژی داشت و با وزیر انرژی آلمان نیز در خصوص فرصت های پیش رو برای ساختن بخش انرژی ایران رایزنی کرد.
در همین حال، چند هیئت آلمانی، از جمله صاحبان صنایع و سرمایه گذاران اخیرا به تهران سفر کرده اند.

پیش از تشدید تحریم ها علیه ایران، حجم مبادلات تجاری دو کشور به 4 میلیارد یورو در سال می رسید.

هفته نامه اشپیگل نیوز در ماه می نوشت، بر اساس برآورد وزارت اقتصاد آلمان، در صورت لغو تحریم ها حجم مبادلات تجاری دو کشور رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. بر اساس این برآورد ایران سالانه به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

آلمان سال ها یکی از شرکای تجاری کلیدی ایران در اروپا بوده، اما روابط دو کشور در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است. در سال 2013، حجم مبادلات دو جانبه به زیر 2 میلیارد یورو رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین