کد خبر: ۳۰۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

بازداشت حدود 3 نفر در پرونده فروش فرودگاه قشم

... سخنگوی قوه قضاییه گفت که پرونده فروش فرودگاه قشم و تخلفات مالی آن در حال رسیدگی است و در مرحله دادسرا قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی پیرامون تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه صلح و سازش گفت: امروز در جامعه ما هر فرد مسلمانی حس می‌کند که کانون خانواده هر چه گرم‌تر باشد به نفع همه جامعه است و اگر کانون خانواده متزلزل شود مشکلاتی پیش می‌آید. ما باید ببینیم چه مسائلی باعث بروز طلاق در خانواده‌ها می‌شود که برخی از این مسائل غیر از بخش قضایی است؛ بنابراین باید فرهنگ سازی شود و شما رسانه‌ها می‌توانید مضرات طلاق و جدایی را بیان کنید.

وی ادامه داد:‌ در طلاق توافقی قانون و شرع گفته که اگر کار به جایی رسید که واقعا باید طلاق بگیرند این امر انجام شود وگرنه باید یک نفر از طرف خانواده مرد و یک نفر از طرف خانواده زن بنشینند و در زمینه صلح و سازش تلاش کنند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر قانون در این زمینه کمبود دارد اصلاح شود و اگر می‌توانیم با همین ظرفیت قانون موجود کاری کنیم باید این اقدامات انجام شود، البته چندین اقدام در این زمینه باید انجام شود که یکسری از این اقدامات را قاضی و بعضی را مشاورین و دفتردار باید انجام دهند، همچنین آنها باید تعلیمات لازم را ببینند.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که چند نفر از نمایندگان مجلس به قوه قضاییه نامه‌ای را نوشتند و درخواست تخفیف در موضوعات پدیده شاندیز و میزان را داشتند که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: من از این نامه اطلاعی ندارم. در پرونده‌هایی که این گونه مطرح می‌شود تلاش قوه قضاییه این است که مردم لطمه نبینند و به پول‌شان برسند. در واقع در پرونده‌های پدیده شاندیز و میزان تلاش این است که پول مردم هدر نرود، اما زمانی که از طرف بانک مرکزی اعلام جرمی شود و مسئولین حاضر نیستند که در یک بانک رسمی دیگر ادغام شوند و فعالیت کنند طبیعی است که برخورد قضایی می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه درباره‌ فروش فرودگاه قشم و تخلفات مالی آن نیز گفت:‌ حجم تخلفات این پرونده را نمی‌دانم. اکنون پرونده مطرح رسیدگی است و دو سه نفر در آن بازداشت شده‌اند ولی در مرحله دادسراست. پرونده هنوز به دادگاه نرفته و صدور قرار نهایی انجام نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره‌ بازداشت دبیر کانون صنفی معلمان و چگونگی بازداشت موقت که مورد سئوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: قانونی که شما می‌گویید نمی‌شود بازداشت موقت کرد کجاست؟ اطلاعات شما صحیح نیست. اکنون بنا بر این است کسانی که ضرورت ندارد، بازداشت نشوند. آنهایی هم که بازداشت موقت می‌شوند تا آنجا که می‌شود بازداشت‌شان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تفهیم اتهام به خود متهم و وکیل می‌شود. مواردی است که متهم به بازپرس اصرار می‌کند که من نمی‌خواهم خانواده‌ام از عنوان اتهامی من خبردار شود؛ بنابراین این موضوع بستگی به نظر متهم دارد که خانواده‌اش از پرونده وی اطلاع داشته باشند یا خیر. در مراحل اولیه نیز بنا به نظر بازپرس متهم می‌تواند یک یا دو روز ممنوع‌الملاقات شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین