کد خبر: ۳۰۸۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

در تماسی تلفنی/اوباما و پوتین بر کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کردند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و 'ولادیمیر پوتین' همتای روسی وی در تماس تلفنی چهارشنبه بر تعهد خود مبنی بر کاهش تنش های منطقه ای تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد که کاخ سفید اعلام کرد که این تماس از سوی باراک اوباما و به منظور قدردانی از نقش پوتین در دستیابی به یک توافق با ایران درارتباط با برنامه هسته ای آن کشور صورت گرفت.

بیانیه کاخ سفید حاکی است که 'دو رهبر تعهد خود را برای حفظ هماهنگی نزدیک' و نیز 'تمایل کار مشترک برای کاهش تنش های منطقه ای بویژه در ارتباط با سوریه' ابراز کردند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه در بیانیه کاخ سفید اشاره ای به خشونت جاری در اوکراین نشده است، افزود: مناسبات آمریکا و روسیه در ارتباط با جنگ در اوکراین تا حد قطع مناسبات سرد شد اما روسیه بخش 'مهمی' از گروه کشورهای مذاکره کننده برای دستیابی به یک توافق با تهران بود.

پس از پایان جنگ سرد، روسیه بر سر مساله الحاق کریمه به خاک خود و به اصطلاح حمایت از جدایی طلبان در آن مناقشه در عمیق ترین بن بست با غرب قرار دارد.

اوکریان در درگیری شدید چهارشنبه با مردان مسلح طرفدار روسیه هشت سرباز خود را از دست داد که این امر آتش بسی را به خطر انداخت که نماینده ارشد اروپا که مورد حمایت واشنگتن است به شدت برای برقراری آن تلاش می کند. 

اوباما ظرف دو روز گذشته دو بار از نقش روسیه در دستیابی به توافق با ایران قدردانی کرده است.

اوباما در گفت و گو با مجله نیویورک تایمز گفت که روسیه در این مساله کمک کرد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: صادقانه بگویم اطمینان نداشتم که این مساله با توجه به شدت اختلافاتی که ما با روسیه در موضوع اوکراین داریم، بتواند دوام بیاورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین