کد خبر: ۳۰۸۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

اعتراض یکی از فرماندهان ارتش به اظهارات سردار علایی/ چرا 48هزار شهید ارتش را نادیده می​گیرید؟

میزگرد یک سایت خبری با موضوع بررسی ابعاد عملیات کربلای 4 که چندی پیش با حضور سردار حسین علایی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه و سردار اسماعیل کوثری فرمانده سپاه محمد (ص) برگزار شد با واکنش یکی از فرماندهان ارتش همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
در آن میزگرد  سردار علایی اظهاراتی درباره حضور نيروهاي ارتش و سپاه در خط مقدم جبهه ها داشت که  موجب اعتراض امیر احمد اسدی یکی از فرماندهان ارتش قرار گرفت. وی با ارسال متنی به خبرآنلاین نسبت به این اظهارات اینگونه واکنش نشان داد: 


با سلام و احترام و با درود به ارواح پاک و ملکوتی شهدای گلگون کفن دوران دفاع مقدس

به منظور پاسداشت خون شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران بر آن شدم تا نکاتی هر چند مختصر در باره مصاحبه دو تن از فرماندهان دوران مقدس (سردار علایی و سردار کوثری)که در تیرماه امسال انجام شده را بیان کنم. بدیهی ست که مقصود از ذکر این نکات کمرنگ انگاشتن زحمات و ایثارگری دیگر سلحشوران شرکت کننده در عملیات های دوران دفاع مقدس نيست.

جای تعجب است که چرا در سالی که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به نام همدلی و همزبانی نامگذاری فرموده اند چنین سخنانی تفرقه افکن مطرح می شود و حقوق دیگر ارگان ها که به جلوه گری نمی پردازند تضییع می گردد.

در بخشی از این مصاحبه چنین عنوان شده است که: {البته ارتش در طول جنگ هیچ گاه قدرت عملیات در خط مقدم را نداشت...}

سعدی علیه الرحمه چه زیبا می فرمایدکه: ندارد کسی با تو ناگفته کار/ ولیکن چو گفتی دلیلش بیار

در راستای سخن همرزمانی که معتقدند ارتش توان شرکت در خط مقدم را نداشت چند جمله عرض می کنم:

از آنجایی که خط مقدم واژه ای ست که در فرهنگ و ادبیات نظامی بار معنایی ویزه ای دارد، پرسش بنده این است که اگر ارتش توان شرکت در خط مقدم را نداشت، پس چه نهادی طراحی و اجرای عملیات های آزادسازی میمک و ثامن الائمه را به انجام رسانید؟

آیا نقش تاثیرگذار و مقتدرانه نیروهای مخلص و فداکار ارتشی در عملیات های تاریخی و سرنوشت سازی همچون طریق القدس،فتح المبین،بیت المقدس و ..... را می توان از یاد برد؟ (قولو الحق ولو علی انفسکم) آیا منصفانه است که نقش 48000 شهید سرافراز ارتش نادیده گرفته شود؟ آیا اعمال قهرمانانه  شهید سرلشکر عباس دوران و دیگر خلبانان شجاع و شهید از نهاجا و شهدای عملیات ناوچه پیکان،مروارید از نداجا موید حضور ارتش در خط مقدم نیست؟

ای کاش افراد مصاحبه شونده می توانستند اسباب مسافرت به عراق را فراهم کنند و محل شهادت فرماندهان شهید از جمله شهیدسرلشکر حسن آبشناسان، شهید سرلشکر حسین شهرامفر، شهید سرتیپ حسن کاظمی، شهید سرتیپ جوادعبدالحق، شهید سرتیپ ابراهیم علی اصغرلو، شهید سرتیپ فرهاد احمدیان و ده ها همرزم شهدای فوق را نظاره کنند تا حضور نیروهای جان بر کف ارتش در خطوط مقدم رزم تببین گردد. 

در آخر عزیزان مصاحبه شونده را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش پر رنگ ارتش در خط مقدم نبرد به اسناد منتشرشده سپاه پاسداران ارجاع می دهم.

ایام به کام
امیر احمد اسدی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
7
زنده با ارتش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین