کد خبر: ۳۰۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
وزیر دفاع انگلس مطرح کرد؛

داعش مشابه "فاشیست‌های اروپا"

وزیر دفاع انگلس با مشابه دانستن نبرد نیروی هوایی انگلیس و ارتش نازی در جنگ جهانی دوم با نبرد با داعش، این گروه ترویستی را فاشیست‌های اروپا توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس مبارزه با داعش را نبرد بزرگ دیگری برای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس توصیف کرد.

بین ژوئیه و اکتبر سال 1940 خلبانان نیروی هوایی انگلیسی و همکارانشان توانستند حملات هوایی نازی‌ها را به انگلیس خنثی کنند. امروزه این مقاومت را با نام «نبرد بریتانیا» می‌شناسند.

فالون در ادامه اظهاراتش با اشاره به تهدیدی که داعش علیه غرب ایجاد کرده این گروه را این‌چنین توصیف کرد؛ "یک دشمن فاشیست که برای کشتن غیرنظامیان و دوستان رقیب خود آماده است."

در پی تصمیم اخیر دولت انگلیس در اختصاص دو درصد تولید ناخالص داخلی به هزیه‌های دفاعی، وزیر دفاع انگلیس شکست در اختصاص این بودجه را وحشتناک توصیف کرد.

وی همچنین اعلام کرد انگلیس برای کمک‌های اطلاعاتی در مقابله با داعش چندین هواپیمای جدید شناسایی به عراق می‌فرستد. در این میان نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرده است که وی فرماندهان ارتش را موظف خواهد کرد تا چگونگی انجام اقدامات مقابله‌ای بیشتر با داعش را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وی در این باره گفته بود افزایش اقدامات مقابله‌ای با داعش می‌تواند استقرار هواپیماهای جاسوسی، پهپاد و نیروهای ویژه را شامل شود. طی پنج سال گذشته متوجه شده‌ایم که این موارد می‌توانند امنیت‌ ما را بیشتر تامین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین