کد خبر: ۳۰۸۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

فابیوس به تهران می‌آید

فابیوس بار دیگر به تصمیمش مبنی بر سفر به تهران اشاره ولی تاریخی برای آن ذکر نکرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرانسه اعلام کرد در خصوص سیاست های خارجی ایران، بسته به واقعیات موضع گیری خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش سیاست خارجی ایران را بر اساس آن چه رخ خواهد داد، ارزیابی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وی که در برابر اعضای مجلس سنای فرانسه سخن می گفت، با تاکید بر خودداری از قضاوت در مورد آینده، اظهار داشت: «سیاست خارجی ایران را بر اساس آن چه عینیت پیدا خواهد کرد، مورد قضاوت قرار خواهیم داد».

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین در مورد روابط کشورش با ایران، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در آینده بیش از پیش تقویت شود.

فابیوس بررسی مجموعه روابط پاریس-تهران را دلیل سفر خود به ایران بر شمرد.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین مدعی شد توافق هسته ای وین مانع از تلاش همسایگان ایران برای دستیابی به سلاح اتمی شد.

فابیوس گفت: به این علت که این (توافق با ایران) توافقی محکم است کشورهای همسایه (ایران) امیدوارم آن را خواهند پذیرفت و آنها خودشان به دنبال گسترش سلاح هسته ای نخواهند رفت. ما می توانستیم توافقی سطحی امضا کنیم اما آن زمان کشورهای همسایه (ایران) می گفتند که شما توافق امضا کرده اید اما (این توافق) جدی نیست و ایران به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی ادامه می دهد و ما نیز باید به بمب اتمی مجهز شویم. به نظر من ما با سختگیری از این کار جلوگیری کردیم و این واقعیت است که فرانسه موضعی مستحکم داشت.

وی افزود: مذاکرات اکنون به پایان رسیده و همه از جمله ایران آن را پذیرفته اند. مسائل به صورت کیفی پیش رفت. فرانسه با ایران و ایران با فرانسه در گذشته زیاد کار کرده اند که در این بین می توان از بخش های خودرو و دیگر زمینه ها نام برد. شرکت های فرانسوی که قادر به رقابت هستند و محصولات با کیفیتی تولید می کنند به محض اینکه تحریم ها لغو شود، یعنی از ابتدای نیمه اول سال آینده اگر مسائل به خوبی پیش رود، خواهند توانست در ایران که جمعیتی هشتاد میلیون نفری دارد فعالیت های خود را گسترش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین