کد خبر: ۳۰۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

انتشار تصاویر جنجالی از ملکه انگلیس

اقدام روزنامه انگلیسی 'سان ' درخصوص انتشار تصاویر بسیار قدیمی و در همین حال جنجالی مربوط دوران کودکی ملکه الیزابت که در آنها به شیوه نازی ها سلام کرده، سبب رنجش و ناراحتی شدید خاندان سلطنتی انگلیس شده است.
آفتاب‌‌نیوز : دفتر کاخ سلطنتی انگلیس در بیانیه ای ضمن 'ناامیدانه' توصیف کردن انتشار این تصاویر که مربوط به سال 1933 میلادی است، گفته است: این تصاویر مورد سوءاستفاده قرارگرفته است.

به گزارش ایرنا، در تصاویر یادشده ملکه الیزابت دوم در سن حدود شش و یا هفت سالگی به همراه مادرش دیده می شود که به تشویق 'ادوارد هشتم' عمویش به شیوه نازی ها سلام کرده است.

انتشار تصاویر جنجالی از ملکه انگلیس

به نوشته روزنامه سان ، این تصاویر که بخشی از یک کلیپ 17 ثانیه ای هستند، در باغ 'بالمورال ' و شش سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم گرفته شده است.

'ادوارد هشتم' که در آن دوره زمانی از طرفداران نازی های آلمان بشمار می آمده است ، در ژانویه سال 1936 میلادی به مقام پادشاهی انگلیس رسید اما یازده ماه بعد به دلیل ازدواج با یک دختر آمریکایی به نام 'والیس سیمپسون '، به اجبار از مقام سلطنت کناره گرفت.

ادوارد هشتم و همسرش در اکتبر سال 1937 میلادی و دو سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم با 'آدولف هیتلر' رهبر نازی های آلمان دیدار کرد.



دفتر کاخ سلطنتی انگلیس اعلام کرد از انتشار این تصویر دلسرد شده و از اینکه ادوارد هشتم عموی پادشاه یکی از حامیان نازی ها بود، ابراز تأسف کرده است.

کاخ باکینگهام، گفته است که معلوم نیست چگونه این تصویر از آرشیو شخصی خانواده سلطنتی انگلیس به بیرون درز کرده است.

در بیانیه کاخ باکینگهام عنوان شده است: 'در آن زمان کسی تصوری نداشت که این کار (سلام نازی) در آینده چه معنایی خواهد داشت. هرگونه برداشتی غیر از این، گمراه کننده و نادرست خواهد بود.'

'استیگ ابل'، مدیر تحریریه روزنامه 'سان' که از روزنامه های زرد انگلیس به شمار می آید، اتهام کاخ باکینگهام مبنی بر 'سوء استفاده' از این فیلم کوتاه را رد کرده است.

وی گفته است : 'ما از این فیلم استفاده نکرده ایم تا انجام کاری زشتی را به آنها نسبت دهیم. بلکه این یک مساله ای مهم و جالب است. اینکه نخبگان و اشراف انگلستان و به طور ویژه در این ماجرا ادوارد هشتم، در دهه 1930 میلادی تمایلاتی به فاشیسم داشته اند.'

در جریان جنگ جهانی دوم، که همراه با بمباران شدید شهر لندن بود، بیش از 450 هزار انگلیسی کشته شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین