کد خبر: ۳۰۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

آخرین وضعیت نقل و انتقالات در روزهای پایانی

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر پانزدهم روز سه شنبه 30 تیرماه به پایان می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز : تیم‌های لیگ برتری تنها تا ۳۰ تیرماه مهلت دارند بازیكنان مورد نظر خود را جذب كنند. البته بعضی تیم‌ها مانند ملوان كه تازه تكلیف كادر فنی آن‌ها مشخص شده از سازمان لیگ درخواست كرده‌اند كه این تاریخ تمدید شود اما هنوز مشخص نیست با درخواست آن‌ها موافقت شود یا نه.
 
در این فصل نقل و انتقالات تراكتورسازی تبریز یكی از پركارترین تیم‌ها بوده و امروز هم آخرین سهمیه خارجی خود را جذب كرد. تراكتورسازان با آگوستو سزار دو سانتوس موریرا هافبك دفاعی برزیلی به توافق رسیدند تا سومین سهمیه بازیكن خارجی این تیم هم جذب شود. قرارداد این بازیكن با تراكتورسازی یك ساله است. این بازیكن ۲۲ ساله سابقه بازی در تیم‌های اینتر ناسیونال و جوین ویل برزیل را دارد. تراكتوری‌ها پیش از سزار، با حمزه یونس مهاجم تونسی و كارلوس الكساندر كاردوسو مدافع برزیلی قرارداد بسته بودند.
 
البته در این میان تیم‌هایی هم هستند كه هنوز تكلیف خود را نمی‌دانند. باشگاه‌های پیكان و راه‌آهن هنوز نمی‌دانند كه فصل آینده در لیگ برتر بازی خواهند كرد یا لیگ دسته اول. با اینكه فصل نقل و انتقالات در حال سپری كردن آخرین روزهایش است، این دو تیم همچنان در انتظار اعلام حكم كمیته استیناف هستند تا تكلیفشان روشن شود كه در لیگ برتر بازی خواهند كرد یا لیگ دسته اول.
 
باشگاه صبای قم هم كه اخیرا سرمربی اش را انتخاب كرده، گرچه وضعیت بهتری از راه‌آهن و پیكان دارد، اما هنوز كار خاصی در نقل و انتقالات انجام نداده و مسئولان این تیم و مخصوصا علی دایی در حال مذاكره با بازیكنان مورد نظر هستند. علی دایی بعد از انتخابش به عنوان سرمربی صبای قم لیست خرید خود را به مسئولان این باشگاه ارائه کرد که در این لیست نام تعدادی از بازیکنانی که هر یک به دلایلی از تیم‌های پرسپولیس و استقلال کنار گذاشته شده‌اند، دیده می‌شود. محمد عباس‌زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، قاسم دهنوی و رضا حقیقی از جمله بازیکنانی هستند که دایی خواهان پیوستن آنها به صبای قم شده است. در این بین پیوستن عباس‌زاده به تیم صبای قم تقریباً قطعی شده است و به زودی او و حامد لک در تمرینات قمی‌ها شرکت خواهند کرد.
 
در این میان باشگاه پرسپولیس هم به فكر تركاندن دو بمب بود، دو بمبی كه هیچ كدام از آن‌ها نتركیدند تا هواداران این تیم ناامیدتر از قبل شوند. سرانجام همان طور که حس می شد ، بمب عراقی پرسپولیس عمل نکرد و این تیم نتوانست ستاره عراقی را بخرد. شرط ۲۰۰ هزار دلاری باشگاه عراقی ارتش برای صدور رضایتنامه ضرغام اسماعیل ، انتقال این ستاره ۲۱ ساله عراقی به جمع یاران برانکو را منتفی کرد و حالا برانکو برای پست دفاع چپ باید یا با وحید حیدریه بسازد یا به حمید علی عسگر بگوید برگردد. البته برانکو با علی عسگر مشکل چندانی نداشت اما این باشگاه بود که به دلایلی نامعلوم نظری روی این بازیکن نداشت. ضرغام اسماعیل بازیکنی بود که هواداران پرسپولیس بیشتر از چند ماه است انتظار آمدنش را می کشند اما باشگاه عراقی تاکید کرده حتی یک ریال کمتر از ۲۰۰ هزار دلار برای انتقال قرضی او نمی گیرد . این رقمی است که قرمزها توان پرداختش را ندارند و وزارت ورزش اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد. ضرغام از مدت ها قبل قرار بود بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیسی ها باشد اما حالا با این شرایط باید گفت این بمب عراقی خنثی شده است!
 
برانكو در جذب بازیكنان كلیدی فصل آینده به مشكل خورده و این به دلیل سقف قرارداد این باشگاه است. وزارت ورزش خیلی صریح برای نقل و انتقالات دو تیم زیر نظرش سقفی مشخص گذاشته است. سقفی که اصلا قابل جابجایی نیست. رقم این سقف برای بازیکنان ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و البته در مجموع هم سقفی دارد که چون کادر مربیان استقلال خیلی ارزان تر از پرسپولیس شده ، آنها توانستند چند بازیکن گرانتر را بخرند. برانکو اما زیر بار هیچ حرف دیگری نمی رود و اصرار دارد مهاجم را خودش بگیرد. به همین دلیل هم بود که کریم انصاری فرد را قبول نکرد و ۳ مهاجمی هم که از کرواسی ، یونان و صربستان به پرسپولیس معرفی کرده ، هیچ کدام حاضر نشدند با این پیشنهاد نزدیک ۳۰۰ هزار دلاری کار کنند . مدیر پرسپولیس که خودش با بازیکنان مذاکره می کند حتی ریالی رقم را بالا نمی برد و این مشکلی شده است برای پرسپولیسی ها در خرید بازیکن. حالا کار برانکو به جایی رسیده که شرایط خرید یک مهاجم برزیلی پیگیری می شود که در دسته ۳ برزیل هم دو فصل ناکام را سپری کرده است. هواداران هم شاکی از این هستند که هر دو وعده تیم برای ترکیدن بمب نقل و انتقالاتی پوچ شد. طاهری انگار به وعده ای که در ابتدای فصل نقل و انتقالات داده بود عمل کرده و نشان داده حتی اهل ترقه ترکاندن هم نیست ، تا چه برسد به بمب!
 
امسال وضعیت استقلال نسبت به پرسپولیس بهتر است. استقلالی‌ها كه خیلی زود سرمربی خود را انتخاب كردند، همه چیز را به پرویز مظلومی سپردند و او به سرعت با فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، سیدمهدی رحمتی، جابر انصاری و میثم مجیدی قرارداد بست تا در بسیاری از پست ها، ضعف تیم را برطرف كند. حالا تركیب استقلالی‌ها با یكی دو خرید دیگر كامل می‌شود. اما همین یكی دو خرید، برای استقلال مشكل ساز شده است. کسری ۱۵۰ هزار دلاری بودجه استقلال برای خرید برونو سزار ، آمدن این بازیکن به استقلال را منتفی کرد و او نمی تواند به تیم پرویز مظلومی بپیوندد. برونو سزار که مظلومی بازی های خوبش در سپاهان را به خاطر سپرده و اصرار دارد جذب استقلال شود ، بعد از ۲ فصل ناکام در لیگ امارات و ژاپن ، هنوز هم قیمت بالایی دارد. او برای آمدن به لیگ ایران ، سالی ۳۰۰ هزار دلار می خواهد اما این تمام مشکل نیست و استقلالی ها باید برایش ۲۰۰ هزار دلار پول رضایتنامه بدهند و استقلالی ها توان پرداخت بیشتر از ۳۵۰ هزار دلار ، برای هیچ بازیکنی ندارند حتی کریس رونالدو!
 
حالا استقلال دو گزینه خارجی دارد. یكی ریوالدو دسوزا هافبك برزیلی كه صبح امروز وارد تهران شد. دیگری هم پروپیچ مهاجم كروات است كه طی روزهای آینده به تهران خواهد آمد.
 
امسال هم در فصل نقل و انتقالات انتقاداتی نسبت به رقم بالای دریافتی فوتبالیست‌ها شده اما امسال این انتقادات نسبت به سال‌های قبل كمتر شده است.
 
تا به حال نقل و انتقالات زیادی در فوتبال ایران انجام شده اما طبق روال هر سال، هیجانی‌ترین خریدهای تیم ها در آخرین روزهای نقل و انتقالات و در دقیقه ۹۰ آن خواهد بود. باید دید تا ۳۰ تیرماه، از میان معدود فوتبالیست‌های روی زمین مانده، باشگاه ها دست روی كدامیك خواهند گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین