کد خبر: ۳۰۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

عجیب‌ترین تمرین‌های نظامی ارتش‌های جهان

«ارتش "چرا" ندارد.» این جمله معروفی است که بسیاری از پسران سربازی رفته، گفته یا شنیده‌اند. هم نشان از سختی‌های کار کردن در ارتش دارد و هم به این معناست که نباید در مورد چرایی آن سختی‌ها چیزی پرسید. ما هم بدون این‌که از چرایی سختی‌های تمرین‌های نظامی ارتش‌های جهان سوالی کنیم؛ سراغ‌ سخت‌ترین و البته عجیب‌ترین‌ها رفتیم.
آفتاب‌‌نیوز :
جام‌جم در ادامه به نقل از سایت ODDEE نوشت: وجه مشترک همه این تمرین ها این که قرار است بدن انسان به عنوان اصلی ترین نیروی فرد در صحنه نبرد تقویت شود اما این خطر هم در تمرینات وجود دارد که سرباز جان خود را از دست بدهد!

ارتش چین؛ بازی «سیب زمینی داغ» و چند تمرین دیگر

ارتش آزادیبخش چین که از سال 1927 تاسیس شده، یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان است. حدود دو میلیون و 500 هزار نیروی فعال دارد و در سال جاری میلادی نزدیک به 140 میلیارد دلار خرج این ارتش شده است. در میان تمرینات نظامی ارتش چین، تمرینی عجیب و بسیار خطرناک وجود دارد. در این تمرین گروهی از سربازان دور هم حلقه می‌زنند و یک بمب فعال را دست به دست می‌کنند. سرعت عمل و دقت افراد باید به نحوی باشد که فرد آخر بتواند بمب را درون چاهی که میان آنهاست بیندازد و آن گاه همگی در اطراف پناه بگیرند تا ترکش انفجار به آنان اصابت نکند.

ارتش چین یک تمرین عجیب و خطرناک دیگر هم دارد و آن این که سربازان را مجبور می‌کند با لباس فرم نظامی و همه تجهیزات در حالی که سلاح روی دوششان است از میان یک حلقه آتش بپرند. درست مثل کاری که یک شیر در سیرک انجام می‌دهد. فرماندهان می‌گویند این تمرین به گونه‌ای طراحی شده که فرد همان حس و حالی را داشته باشد که در زمان نبرد واقعی دارد.

حتما تا به حال تصاویری را که در آن افراد ماهر رزمی کار اقدام به شکستن سنگ و چوب می‌کنند، دیده‌اید. این تمرینات، بخش دیگری از تمرینات نظامی و ارتشی در ارتش چین است. البته فرق این تمرینات با آن چه تا به حال دیدیم این بوده که در ارتش چین، چوب سفت و سخت بامبو با کمر سربازان شکسته می‌شود و آنها با سر خود به نبرد با بتن می‌روند! مشابه این تمرینات در ارتش کره جنوبی هم گزارش شده است.

نیروهای ویژه روسیه؛ شلیک تیر واقعی به یک دوست!

اگر بخواهید یکی از نیروهای ویژه ارتش روسیه باشید حتما باید یک تمرین عجیب و فوق‌العاده سخت را پشت سر بگذارید. در این تمرین یکی از دوستان و همکارانتان در مقابل شما قرار می‌گیرد و به شکم و سینه شما تیر واقعی شلیک می‌کند. شما البته در این صحنه یک جلیقه ضد گلوله پوشیده‌اید، اما مهم این است که بتوانید در آن وضعیت خونسردی خودتان را حفظ کنید و به طرف سر آدمکی که درست کنار دوستتان است شلیک کنید. دقت داشته باشید که سر دوستتان دیگر لباس ضدگلوله ندارد پس باید بسیار مراقب و دقیق باشید. ارتش روسیه تمرینات سخت‌تر دیگری هم دارد. مثل این که از سربازان خواسته می‌شود از روی یک لوله در حالی گذر کنند که دیگران با تایرهای خودرو آنها را مورد اصابت قرار می‌دهند و دیگر سربازان هم در اطراف این لوله اقدام به تیراندازی می‌کنند. وظیفه سربازی که تمرین می‌کند این است که بتواند تعادل خود را به خوبی حفظ کند.

آمریکا؛ شنا کردن با دست و پای بسته!

نیروهای دریایی ایالات متحده تمرین عجیبی در استخر برگزار می‌کنند. آنها دست و پای سربازان را می‌بندند و از آنها می‌خواهند ضمن شنا کردن، حفظ تعادل و صد البته داشتن نفس تا انتهای تمرین که حدوداً 5 دقیقه است، طول استخر را بپیمایند و شیئی را هم از انتهای استخر بردارند. سخت‌ترین جای ماجرا این است که شما در این اوضاع و احوال باید مراقب دیگر سربازان باشید که ممکن است به عنوان نیروهای دشمن فرضی به شما حمله کنند. نیروهای آمریکایی تمرینات دیگری هم دارند که به نظر می‌رسد هدفش چیزی جز افزایش سنگدلی نباشد. در تمرین مشترکی با برخی از کشورهای آسیای شرقی، سربازان آمریکایی به خوردن خون مار کبرا اقدام می‌کنند و برخی هم با دست سر یک مرغ را از بدنش جدا می‌کنند. البته شاید گفته شود که این مسائل برای زنده ماندن و تحمل شرایط سخت است اما اولین چیزی که از آن فهمیده می‌شود، سنگدلی است.

در انتهای این مطلب بشنوید از دو تمرین سخت دیگر. اولی از تایوان که سربازان نیروی دریایی را مجبور می‌کنند با تنی برهنه روی سنگلاخ و سنگ‌های درشت سینه خیز بروند و دومی از آلمانی‌ها که سربازان را به اسب‌سواری وامی‌دارند در حالی که در محیط دود پخش شده و همین موضوع باعث کاهش دید سربازان و اسب‌ها و سختی کار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین