کد خبر: ۳۰۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

نظر مکارم شيرازي درباره شبکه های اجتماعی:استفاده مشروع اشکال ندارد

آیت اله العظمی مکارم شیرازی به مسئله سپرده گذاری در بانک های دولتی نیز اشاره کرد و گفت: دریافت سود سپرده گذاری در این بانک ها که براساس عقود اسلامی صورت گرفته، بلامانع است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله مکارم شیرازی با ابزار دانستن رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی تاکید کرد: در صورتی که از رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی استفاده مشروع شود، استفاده از آنها اشکال ندارد و اگر این رسانه ها موجب فساد شود استفاده از آن ها حرام است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این مرجع تقلید شیعه در جمع تعدادی از مسولان و مردم شیراز با تشبیه شبکه های اجتماعی به انرژی هسته ای تصریح کرد: همانگونه که از انرژی هسته ای می توان هم برای تولید برق استفاده کرد و هم با آن بمب اتم ساخت این رسانه ها هم ابزاری است که می توان از آن هم خوب و هم بد استفاده کرد .

آیت اله العظمی مکارم شیرازی به مسئله سپرده گذاری در بانک های دولتی نیز اشاره کرد و گفت: دریافت سود سپرده گذاری در این بانک ها که براساس عقود اسلامی صورت گرفته، بلامانع است.

وی ادامه داد: تعیین علی الحساب سود و پرداخت آن با توجه به عقود اسلامی منعقد شده، اشکال ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی از مردم در قالب عقود شرعی برای موارد خاص از جمله تعمیر خانه و یا خرید لوازم خانگی و با تهیه فاکتورهای جعلی از بانک ها وام دریافت و آن را در محل دیگری هزینه می کنند که این کار با توجه به امضای عقود شرعی هم برای وام گیرنده و هم برای بانک حرام است.

این مرجع تقلید به فتوای خود در خصوص وقت افطار هنگام غروب آفتاب نیز اشاره کرد و گفت: فتوا این است که غروب آفتاب کافی است اما بر اساس برخی از روایات احتیاط مستحب رعایت وقت مغرب است و خودم هرگز در غروب آفتاب افطار نمی کنم و شما هم در عمل احتیاط را رعایت کنید.

آیت اله مکارم شیرازی همچنین به ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: نباید گذاشت قبح گناه در جامعه شکسته شود و امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوب موثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین