کد خبر: ۳۰۹۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

سخنگوی کمیسیون انرژی: طرح صهیونیستیِ، امنیتی‌سازی ایران خنثی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه کلی توافق وین این است که فناوری هسته‌ای کشورمان را حفظ کردیم و بدون مزاحمت بزودی در حال ورود به باشگاه کشورهای هسته‌ای دنیا هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه درباره توافق وین اظهار کرد: آقای ظریف گزارش بخش سیاسی روند مذاکرات و آقای صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گزارش بخش فنی را ارائه کردند. براساس صحبت‌های وزیر امور خارجه، مذاکرات به بحثی که از 12 سال قبل ملت ما بر آن تاکید داشت، رسید؛ یعنی غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و ملت را نمی‌شود در استفاده از این فناوری محروم کرد.

وی تصریح کرد: در واقع نتیجه کلی این است که فناوری هسته‌ای کشورمان را حفظ کردیم و بدون مزاحمت بزودی در حال ورود به باشگاه کشورهای هسته‌ای دنیا هستیم و طرح صهیونیستیِ امنیتی سازی ایران در واقع خنثی شد و این‌که در کنار این غنی سازی، هیچ کدام از تاسیسات هسته ای ما تعطیل نشده و نخواهد شد.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی خیلی تلاش کرد که مذاکرات به نتیجه نرسد و نتیجه دیگر مذاکرات وین این بود که این رژیم اشغالگر قدس در میان متحدان خود منزوی شد و دیگر جایگاهی در بین متحدان خود نیز ندارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توافق هسته ای از زوایای مختلف قابل بررسی است و از دید راهبردی، خرد و کلان، اثرگذاری، زاویه تحریم‌ها، جنبه بین‌المللی و ... می شود به آن نگاه کرد و تفسیرهای متعدد در این مورد نیز کاملا طبیعی است و دستاورهای مختلف را می‌شود در بخش‌های گوناگون دید.

وی افزود: ما توانستیم یک چالش بزرگ را از طریق مذاکره با چند کشور حل کنیم و اقتدار کشور حفظ شد و طبق توافق صورت گرفته تحریم‌ها لغو می‌شود، ضمن این‌که تاسیسات هسته‌ای ما بر جای خود ماند که این‌ها دستارودهای بزرگی است که برای نمایندگان قابل تامل و قابل تقدیر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین