کد خبر: ۳۰۹۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

احتمال انحلال شورای شهر کرمانشاه وجود دارد

دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات شورای حل اختلاف شهر و روستا از بررسی موضوع دریافت وام مضاربه 300 میلیون تومانی توسط 14 عضو شورای شهر کرمانشاه در جلسه آینده این شورای خبر داد و گفت: اگر تخلف اعضا محرز شود می توان برای انحلال شورا اقدام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : منوچهر فخری با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه در گذشته یک حساب سپرده در بانک شهر برای واریز درآمدهای مربوط به پارکینگ افتتاح کرده بود، افزود: شهردار وقت پس از چند سال که موجودی حساب به حدود هشت میلیارد تومان رسید، از شورای شهر درخواست انتقال این حساب به بانک صادرات را می کند که با موافقت بدون قید شورا همراه می شود.

وی با بیان اینکه در این انتقال حساب، حدود 800 میلیون تومان سود قابل اخذ شهرداری از بین رفته است، افزود: در جریان این انتقال، حساب از حالت سپرده و سودآور به جاری تبدیل می شود اما بانک صادرات در ازای این تبدیل حساب و عدم پرداخت سود به سرمایه شهرداری، اقدام به پرداخت وام های مضاربه 300 میلیونی یکساله با سود 14 درصد به 14 عضو شورای شهر کرده است.


** سلب عضویت سه تن از اعضای شورای شهر کرمانشاه نهایی شده است


دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات شورای حل اختلاف شهر و روستای استان کرمانشاه درباره سلب عضویت سه عضو شورای شهر کرمانشاه نیز، گفت: سلب عضویت این سه نفر در شورای حل اختلاف بررسی و نهایی شده اما هنوز به آنان ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه متهمان پس از ابلاغ، 20 روز فرصت اعتراض دارند، افزود: در صورت تایید حکم رای بدوی محکومان، حق شرکت در جلسات شورای شهر را ندارند مگر اینکه دیوان عالی این رای را نقض کند.

وی اظهار کرد: 2 نفر از این سه عضو شورا، به دلیل دریافت همزمان حقوق از شورای شهر و شهرداری و نفر سوم به دلیل قرارداد کاری یکی از بستگان درجه یک خود با شهرداری، سلب عضویت شده اند زیرا طبق قانون، بستگان درجه یک اعضای شورای شهر حق داشتن قرارداد کاری یا استخدامی با شهرداری را ندارند.

شهر کرمانشاه با حدود 950 هزار نفر جمعیت دارای شورای 15 نفری می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین