کد خبر: ۳۱۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۸
علی تاجرنیا در گفتگو با آفتاب تاکید کرد:

محدود کردن جنبش دانشجویی خواسته حاکمیت است

آفتاب‌‌نیوز : علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره تفاوت روز دانشجو در سال جاری با سال های گذشته گفت: جریانی که به هر شکل در انتخابات اخیر پیروز انتخابات بوده است به دنبال این است که حضور خود را تداوم بخشد. 

وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه نوع ورود آنها به عرصه قدرت با نوعی ضریب همراه بوده و در مدتی کوتاه پس از حضور در عرصه قدرت مردم به شعارهای آنها و پایبندی آنان به این شعارها با تردید روبرو هستند معتقدند که در پروسه دموکراتیک دیگری نمی توانند پیروز شوند لذا تلاش می کنند تا در انتخابات آینده فضا به گونه ای باشد که امکان برگزاری انتخابات دموکراتیک وجود نداشته باشد. 

عضو سابق دفتر تحکیم وحدت سپس با اشاره به انتخابات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در وزارت کشور و اینکه به دنبال ناامن کردن انتخابات در کشور هستند اظهار داشت: طبیعتا در چنین اوضاعی مجموعه ای که می تواند بهترین آگاهی بخشی را داشته باشند جریان دانشجویی است که از جنس مردم است و با جریانات اجتماعی ارتباط دارد و اثر گذار است. لذا هر چه این ارتباط کمتر باشد امکان بقای آنها بیشتر است و طبیعتا در این راستا محدود کردن جنبش اصیل دانشجویی و ساختن بدیل هایی که عمدتا نهادهای انتصابی و وابسته به قدرت هستند شرایطی است که آنها می خواهند. 

تاجرنیا با اشاره به انتصاب روحانیون به عنوان روسای دانشگاه ها خاطرنشان ساخت: انتخاب چهره های دانشگاهی به عنوان روسای دانشگاه ها دارای مزایایی بود چرا که این افراد به جهت آشنایی با تفکرات جدید نوعی تحمل پذیری نسبت به آراء‌ جدید دارند لذا انتصاب افراد غیردانشگاهی با این هدف هست که محدودیت هایی به وجود بیاورند و طبیعتا انتصاب افراد غیردانشگاهی به ریاست دانشگاه هایی مثل علامه و تهران به این خاطر است که اگر اعتراضی نسبت به حوزه های دینی صورت گرفت فضای سرکوب ایجاد شود. 

عضو سابق دفتر تحکیم وحدت آینده جنبش دانشجویی در چنین شرایطی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جنبش دانشجویی نشان داده است که در عرصه هایی که فشار وجود داشته است جبرا و یا اختیارا از قدرت دور شده است و لذا هم اقبالش در دانشجویان بیشتر شده و هم از لحاظ حوزه اثرگذاری و تئوریک تقویت شده است. 

تاجرنیا در پایان شرایطی کنونی را موهبتی برای جریان دانشجویی دانست که یکبار دیگر با بازگشت به اهداف و آرمان های خود امکان دیگری را برای ایجاد نقش برجسته خود فراهم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین