کد خبر: ۳۱۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

انتقاد از كنگره آمريكا در برنامه جان استوارت

جان استوارت مجری پرسابقه برنامه‌های گفت‌و‌گو‌محور آمریکایی است که نزدیک به سه دهه برنامه‌ای سیاسی- اجتماعی را از شبکه سراسری سنترال به روی آنتن می‌برد. این برنامه که با ماهیت طنز به بررسی مسائل سیاسی روز می‌پردازد، در جدیدترین قسمت خود نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا را نشانه گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- او شب گذشته خطاب به جمهوری‌خواهانی که از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد می‌کنند، گفت: حتی ‌توافقنامه را نخوانده‌ای! با این توافق مهم بین‌المللی مانند فرم‌های عضویت در سایت‌های اینترنتی برخورد می‌‌کنید و بدون آنکه جزئیات را بخوانید فقط می‌گویید با آن مخالف هستیم.

به گزارش «آفتاب» به‌نقل از سایت رسمی جان استوارت،‌ همچنین استوارت در برنامه خود اشاره کرد که دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را به کنگره فرستاد و بسیاری از جمهوری‌خواهان از جمله سناتور لیندسی گراهام نارضایتی شدیدی از این توافق ابراز کردند و حتی آن را یک «توافق تاریخی بد» تلقی کردند.

وی سپس ادامه داد که منتقدان فقط توافق ایران و 1+5 را یک توافق بد می‌دانند ولی هیچ توافق بهتری ارائه نمی‌دهند و وقتی از آنها پرسیده می‌شود که چه توافقی از نظر آنها خوب است، فقط پاسخ می‌دهند: توافقی که راه ایران را به سوی ساخت سلاح هسته‌ای مسدود کند.

این در حالی است که هفته گذشته باراک اوباما مهمان برنامه او بود و در آنجا نیز هر دو از منتقدین متعصب مذاکرات و توافق هسته‌ای انتقاد کردند. باراک اوباما در جایی از این برنامه  گفت که منتقدان توافق هسته‌ای با ایران فکر می‌کنند که او باید دیک چنی (معاون رییس جمهوری سابق آمریکا) را به مذاکرات می‌فرستاد. وی مذاکرات هسته‌ای با ایران را به عنوان مثالی عینی از اعتقاد خود به دیپلماسی به جای جنگ دانست. 

اوباما سپس تاکید کرد که ایالات متحده با این توافق هیچ ضرری نمی‌کند و این رییس‌جمهور آینده آمریکا است که به‌خاطر چنین توافقی گزینه‌های بیشتری در رابطه با ایران در اختیار خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین