کد خبر: ۳۱۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۷:۴۱
نماینده شهرکرد با اشاره به سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران:

هیچ عذری از مسئولان پذیرفته نیست

آفتاب‌‌نیوز : مرتضی تمدن به خبرنگاران گفت: به سه دلیل عمده هیچ عذری از سوی مسئولان درباره حادثه سقوط هواپیما c130 پذیرفته شده نیست. 

اول آنکه اگر کمپانی های هواپیمایی مثل ایرباس ایران را تحریم کرده اند کمپانی های دیگری که سیستم امنیتی تضمین شده دارند، حاضرند به ما هواپیما بفروشند. دلیل دیگر این است که بر اساس ماده 28 برنامه چهارم توسعه ، دولت موظف شده است تا پایان برنامه چهارم عمر متوسط ناوگان هوایی کشور بیش از 15 سال نباشد و غیر از این تخلف محسوب می شود و دلیل سوم اینکه هیچ محدودیت مالی برای بازسازی ناوگان هوایی کشور وجود ندارد و بودجه کافی برای این مورد اختصاص داده شده است.

نماینده شهرکرد همچنین درباره طرح استیضاح وزیر دفاع خاطر نشان کرد: از دوستان قانونگذار خود تعجب می کنم که بر قانون اشراف ندارند، چرا این حادثه مربوط به حوزه نظامی و علی الخصوص فرمانده نیروی هوایی ارتش می شود که وزارت دفاع هیچ دخل و تصرفی در این حوزه ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مجلس قانونا نمی تواند از فرماندهان ارتش سوال کند یا سایر اهرم های نظارتی را درباره آنها استفاده کند گفت: در این حوزه خاص فقط می توانیم طرح تحقیق و تفحص بدهیم و نتیجه گزارش را به رهبری اعلام کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین