کد خبر: ۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۰

اعتراض یهودیان به ساخت فیلم هولوکاست توسط گیبسون

آفتاب‌‌نیوز : یهودیانی که نسبت به ساخت فیلم مصائب مسیح اعتراض کرده و این اثر را فیلمی ضدیهود معرفی کرده بودند، نسبت به ساخت مجموعه تلویزیونی هولوکاست توسط مل گیبسون اعتراض کردند.

هاتون گیبسون، پدر کارگران جنجالی هالیوود چندی پیش اعلام کرد باورندارد که رویدادی به نام هولوکاست در طول تاریخ شکل گرفته باشد. اظهار نظرهای این شخصیت و موضع‌گیری مل گیبسون نسبت به یهودیان افراطی موجبات نگرانی این قوم را فراهم کرده است.

دیوید وایمن، کارشناس مطالعات مربوط به هولوکاست در این مورد می‌گوید: "زمانی که درمی‌‌یابید مل گیبسون قراراست این فیلم را بسازد کمی نگران می‌شوید. او بارها و بارها اعلام کرده که اعتقادی به هولوکاست ندارد. این در حالی است که گیبسون هرگز نسل‌کشی یهودیان را در زمره حرکت‌های غیرانسانی جنگ جهانی دوم به شمار نمی‌آورد."

واپسین اثر این کارگردان یک مجموعه تلویزیونی کوتاه است که برای شبکه خبری ABC ساخته می‌شود. گیبسون این مجموعه را بر اساس خاطرات فلوری ون بیک کلید می‌زند. این شخصیت از جمله یهودیان آلمانی است که به مدد همسایه‌ها از چشم نازی‌ها دور می‌ماند اما بسیاری از اقوامش در اردوگاههای نازی‌ها به قتل می‌رسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین