آفتابنیوز : عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما با انتشار آرم "مکدونالد" در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:
مک
دونالد و پپسیکولا به عنوان نمادهای سیاسی آمریکا، دهها سال است که با
ورود به کشورهای هدف، فضای تحول فرهنگى سیاسی به نفع آمریکا را القا
میکنند.
امروز در ایران و در دیگر کشورها، انواع فستفودهای مشابه و بهتر هم عرضه میشود؛
مراقب باشیم آمریکاییها ساندویچ را جایگزین رفع تحریمها نکنند!!
حالا فست فود را بیخیال!
خداییاش یک املت پرگوجه ى فلفلدار با بربری کنجدی، جایگزین دارد؟!
وقتی یه بی سواد دهنش رو بازمیکنه و یقه اش رو سفت میبنده همین میشه
ميدوني مزه آبگوشت چيه
در مورد مک دونالد مسایل فراوانی مطرح میشود که بعضا سندیت ندادارد و تابع اساسات گوینده میباشد.
در تمام دنیا تولید و عرضه انبوه وسازمان یافته غذا توسط رستورانهای زنجیرها ی مزایای فراوانی برای مصرف کنندگان دارد که عبارتند از:
کاهش قیمت تمام شده بجهت تامین ارزانتر مواد اولیه از منابع دست اول و تولید فراورده های مورد نیاز بازار مورد مصرف
امکان برنامه ریزی تولید و عرضه با توجه به نیاز بازار با توجه به مطالعات انجام شده
امکان نظارت بر تولید و مصرف به جهت نظارت های بهداشتی از ناحیه دستگاههای ذیربط
امکان بروز ماندن از سلایق مصرف کنندگان و انطباق تولیدات با توجه به ذایقه های بومی منطقه هدف
بکار گیری نوجوانان دبیرستانی و دانشجویان در ساعات فراغت یعنی اشتغال پاره وقت انان که هم باعث کاهش قیمت هزینه پرسنلی شده وهم باعث تامین هزینه های جانبی اقشار فوق میگردد
امکان عرضه خدمات هماهنگ با نیاز مشتریانا
امکان صد درصد کیفیت یکپارچه و نرخهای واحد به مشتریان
حفظ و یکپارچگی و ارتقا خدمات به مشتریان.
]یا در کشور ما این موارد رعایت میشود؟تعدد نرخ و کیفیت و عدم نظارت کافی کاملا مشهود است
در بعضی از موارد از 100 الی 200% تفاوت نرخ مشاهده میشودو
در تولید مواد اولیه انگشت بریده کارگر در همبرگر تولیدی کارخانجات مشاهده شده و در رسانه ها نیز به این نکته اشاره شده است.
در ضمن بد نیست جناب ضرغامی امستحضر باشند که در بسیاری از دانشگاههای دنیا منجمله در کالج اختصاصی مک دونالد در اسکاتلند وiحد اقتصادی غذاهای سریع تدریس میگرددfast food economy.
بهتره از ین به بعد هر موقع خواستی اظهار نظر کنی با چن نفر مشورت کنی تا اینقدر ضایع نشی.