آفتابنیوز : سیدحسین ذوالانوار، مشاهده نشدن تاثیرگذاری راهاندازی فاز یک خط اول قطار شهری بر ترافیک شیراز را مورد تحلیل قرار داد و توضیح داد: مترو در شیراز اولین سال بهرهبرداری را پشت سر میگذارد و طبعا هنوز استفاده از آن بین مردم رواج نیافته است. افزایش ساعت خدمترسانی مترو میتواند در افزایش اقبال عمومی به این سیستم حمل و نقل درونشهری تاثیرگذار باشد. بهنظرم حجم تبلیغات انجام شده در معرفی مترو بهعنوان یک ظرفیت مناسب حمل و نقل هم هنوز مطلوب نیست.
وی بیان کرد: مترو شیراز تنها در مسیر میدان احسان تا میدان نمازی راهاندازی شده است و این منطقه نیز در همه ایام سال، بار ترافیکی سنگینی ندارد و از طرفی پراکندگی جمعیتی در آن نقطه زیاد است. این سیستم حمل و نقل تاثیر چندانی بر ترافیک مرکز شهر ندارد. به حتم بهرهبرداری از فاز دوم قطار شهری در شیراز که حد فاصل میدان نمازی تا میدان الله را پوشش میدهد، با توجه به تراکم و بافت جمعیتی، میتواند تا حد زیادی اهداف و چشمانداز ساخت مترو در این شهر را در برگیرد و بخش عمدهای از ترافیک محور خیابان زند را سامان دهد.
به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس، خواستار اهتمام ویژه مسئولان برای تکمیل خط یک پروژه مترو در این کلانشهر شد و خاطرنشان کرد: به نظر میرسد مهمترین اقدامی که برای سازمان قطار شهری، شهرداری و شورای محترم شهر شیراز باید در اولویت قرار داشته باشد، برطرف کردن موانع و تسریع در راهاندازی فاز دوم خط یک قطار شهری است.