کد خبر: ۳۱۱۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

کشف 15 میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه دزدان شب

رييس پليس آگاهي استان اصفهان اعلام كرد: اعضای باند بزرگي كه به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت از منازل مردم می‌كردند در يك عمليات همزمان و هماهنگ در مخفيگاه هايشان دستگير و بيش از ۱۵ ميليارد ريال اموال مسروقه از آنان كشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ ستار خسروي اظهار كرد: در پي شكايت تعدادي از شهروندان اصفهاني مبني بر سرقت از منازل آنها به روش تخريب قفل، موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارآگاهان پليس قرار گرفت.

وي افزود: تحقيقات براي جستجوي عامل يا عاملان اين سرقت‌ها  ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان پايگاه غرب اين پليس با اقدامات ويژه و تخصصي توانستند ردپاي سارقي سابقه‌دار را در اين سرقت‌ها به دست آورده و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان تصريح كرد: متهم كه در ابتدا منكر هرگونه بزهي بود پس از مواجهه با مدارك و مستندات كارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و به انجام سرقت منزل با همدستي 3 نفر ديگر اقرار كرد.

سرهنگ خسروي خاطرنشان كرد: با اعترافات متهم دستگير شده، ماموران در سه عمليات همزمان و هماهنگ  توانستند اعضای يكي از باندهاي بزرگ سرقت منزل را شناسايي و دستگير كنند.

وي با بيان اينكه اعضای اين باند 3 مرد و يك زن هستند، گفت: در اين عمليات، 4 مالخر نيز دستگير شدند و در مخفيگاه‌هاي سارقان و مالخران، اموال مسروقه چون طلاجات، فرش، لوازم خانگي، صوتي و تصويري، عتيقه‌جات، دوربين‌هاي فيلمبرداري و عكاسي به ارزش 15 ميليارد ريال كشف شد.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار كرد: تمامي متهمان دستگير شده، سابقه‌دار و  معتاد به مواد مخدر از نوع شيشه هستند و تاكنون به 60 فقره سرقت منزل در منطقه غرب و شرق شهر اصفهان اعتراف كردند.

سرهنگ خسروي در خصوص نحوه انجام سرقت توسط متهمان گفت: اين افراد در ساعات خلاء روز و شب به صورت گروهي اقدام به سرقت مي‌كردند و پس از انتخاب منازل مورد نظر خود با زدن زنگ در و اطمينان از خالي بودن منزل وارد ساختمان مي‌شدند و يكي دو نفر نيز در بيرون كمين مي‌كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي استفاده از تجهيزات ايمني، استفاده از درهاي ضد سرقت، قفل‌هاي ايمن، آيفون‌هاي هوشمند، نصب نرده به در و پنجره و استفاده از دزدگير را در پيشگيري از سرقت منزل بسيار مؤثر دانست و اظهار كرد: نگهداري سكه، پول، طلاجات و زيور آلات در مكان‌هايي از منزل كه دسترسي به آنها آسان است از جمله سهل انگاري مالباختگان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین