کد خبر: ۳۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

پورمحمدی: طرح شکایت مشایی را از رسانه ها شنیدم

وزیر دادگستری با بیان اینکه مشایی طرح شکایت کرده، گفت: هنوز شکایتی واصل و نسخه ای برای من فرستاده نشده است و من نیز این موضوع را از رسانه ها شنیدم.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی درخصوص خبر شکایت رحیم مشایی از ایشان که در رسانه ها مطرح شده، افزود: من نیز از رسانه ها شنیدم؛ ما پاسخگو هستیم و خط قرمزی برای خودمان قایل نیستیم؛ حقوق همه محترم است ، همه حق دارند اگر حق کسی ضایع شده شکایت کنند و حتما پاسخ می دهیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در گذشته برای پاسخگویی به طور کامل آمادگی داشتم و الان نیز استقبال می کنم از هر نوع سوال، اعتراض و شکایتی و این را یک اصل مفید و ارزشمند در مناسبات اجتماعی می دانیم که کسی برای خود خط قرمز و حریم درست نکند و همه در برابر قانون باید پاسخگو باشند و نسبت به حقوق همدیگر احترام بگذارند.

پورمحمدی با بیان اینکه نسبت به این موضوع مطلب جدیدی نگفتم، ادامه داد: این بخش کوچکی از حرف های فراوانی بود که در گذشته مطرح شده و در شهریور 90 در صحن غیرعلنی مجلس نیز مستنداتی در این خصوص ارائه کردم.

وی اضافه کرد: در برخی صحبت ها و سخنرانی ها از من سوال می کردند که همین نکات را در طول سالهای گذشته اشاره کردم و از آنجا که رییس سازمان بازرسی کل کشور بودم و این سازمان درگیر این پرونده بود، اطلاعات زیادی در این رابطه داشت و مجموعه مطالب منظم و تحویل مراجع قضایی داده شده است؛ بخش های زیادی نیز در محکمه توسط متهمین و حتی شهود به طور مفصل مطرح شده و در سایت ها و روزنامه ها موجود است.

رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مطالب مفصل تر از اینها نیز گفته شده است، ادامه داد: من نیز یک تحلیل زیربنایی از فساد کردم و اگر بخواهند وارد گفت وگو شوند ما نیز آماده هستیم؛ هر چند مجادله را خوش ندارم اما درعین حال آماده هستم.

** به دنبال مجادله نیستیم

وزیر دادگستری اظهار داشت: البته اگر خیلی اصرار دارند خوب است؛ چون بخشی از پرونده که به وی مربوط می شود، زودتر رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پرونده وی نیز در این مجموعه قرار داشته است، اما بدلیل حجم بسیار متهمین، مجلدات پرونده، تنوع موضوعات و وجود خط قرمز و فشارها، رسیدگی به پرونده وی مقداری کند شده بود و طرح این شکایت موجب می شود به پرونده وی نیز زودتر رسیدگی شود.

پورمحمدی با اشاره به فحاشی، اتهام زنی و نشان دادن خشم و غضب بعضی ها در رسیدگی به پرونده های فساد در برخی سایت ها، ادامه داد: نیازی به این کارها نیست، بگویید اطلاعات نادرست است و اگر اطلاعات درست است بگویند کار عادی بوده و توضیح دهند که موضوع چه بود، نیازی به فحاشی نیست.

وزیر دادگستری تصریح کرد، به دنبال کشمکش نیستیم و از آن پرهیز می کنیم، البته بحث فساد موضوع جدی در ادارات کشور است و ما نیز آن را به طور جوی دنبال می کنیم.

** برخی تا حرف فساد می شود برنمی تابند
پورمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم نیز نسبت به آن حساسیت فراوان دارند اما وقتی اسم پرونده های فساد سه هزار و هشت هزار میلیاردی می آید ، برخی ها برنمی تابند و برافروخته می شوند اعصابشان را از دست می دهند و زود موضع گیری می کنند.
وی تاکید کرد: اما در عین حال چون برخی برنمی تابند و به آنها برمی خورد، نمی توانیم حرف از مبارزه با فساد نزنیم.

وزیر دادگستری درخصوص موضوع بازنگشتن محمد رضا رحیمی ( معاون اول دولت دهم) از مرخصی به زندان و اظهار گلایه وکیل حمید بقایی (معاون اجرایی دولت دهم) از طولانی شدن روند رسیدگی به موکلش، گفت: باید از دوستان و همکاران قضایی بویژه سخنگوی قوه قضاییه سوال کنید که سوال نیز می کنید.

وی افزود: من اطلاع چندانی ندارم و مسوول پاسخگویی طبعا نیستم و دوستانی که درگیر و مسوول هستند به دقت می توانند پاسخ دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین