کد خبر: ۳۱۲۶۹۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
وکلای مهدی هاشمی: در رسیدگی خلاف شرع صورت گرفته است

مهدی هاشمی به زندان رفت/اصرار بر پخش فیلم دادگاه+تصاویر

مهدی هاشمی که برای اجرای حکم خود مقابل زندان اوین حاضر شده بود پس از خداحافظی با اعضای خانواده‌اش و برخی از همراهانش وارد زندان اوین شد.
آفتاب‌‌نیوز :
فاطمه و محسن هاشمی، عفت شریعتی، علیزاده‌طباطبایی و سید وحید ابوالمعالی وکلای مهدی هاشمی و چند نفر دیگر مهدی هاشمی را همراهی می‌کردند. مهدی هاشمی در بدو ورود به محوطه مقابل اوین متنی را در جمع خبرنگاران قرائت کرد.  متاسفانه یکی از سایت‌ها نوشته بود ما خواسته ایم که پرونده به شعبه خاصی برود در حالی که ما خواستیم به یک شعبه ویژه نرود و آن شعبه‌ای بود که اگر پرونده به آن جا می‌رفت حکم تایید می‌شد. دلایل زیادی داریم تا نشان دهیم حکم خلاف شرع بین است.

به گزارش آفتاب، سیدمحمود علیزاده طباطبایی پس از خروج از دادسرای اوین در جمع خبرنگاران گفت: ما به دفتر سرپرست دادسرای امنیت رفتیم و مهدی هاشمی را تحویل دادیم تا مراحل پذیرش را بگذراند و وارد زندان شود.

وی گفت: ما تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را ارائه می کنیم؛ زیرا از نظر ما حکم خلاف شرع بین است. ما این را به زودی ثابت می‌کنیم و رییس قوه قضاییه هم خواهد پذیرفت.

علیزاده‌ طباطبایی با بیان اینکه ما دلایل زیادی داریم تا نشان دهیم حکم خلاف شرع بین است افزود: مهدی هاشمی هم پس از ورود به زندان صراحتا اعلام و اصرار کرد که فیلم دادگاه پخش شود. من فکر می کنم اگر رییس قوه قضاییه فقط فیلم دادگاه را ببیند خودش ماده 477 را اعمال می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که از کجا می‌دانید رییس قوه قضاییه این موضوع را قبول می‌کند گفت: ما مسایلی را در دادگاه دیدیم که در صورت‌جلسات دادگاه است و همه این‌ها دلایل ما است مبنی بر اینکه در رسیدگی خلاف شرع صورت گرفته است.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی در رابطه با پس گرفتن درخواست اعاده دادرسی در پرونده مهدی هاشمی گفت: ما درخواست اعاده دادرسی را به دیوان عالی کشور داده بودیم. متاسفانه یکی از سایت‌ها نوشته بود ما خواسته ایم که پرونده به شعبه خاصی برود در حالی که ما خواستیم به یک شعبه ویژه نرود و آن شعبه‌ای بود که اگر پرونده به آن جا می‌رفت حکم تایید می‌شد.

وی ادامه داد:‌ ما گفتیم از 40 شعبه دیوان، پرونده به هر شعبه‌ای غیر از شعبه مذکور ارجاع شود، اما می‌خواستند پرونده را به شعبه ویژه بفرستند به همین دلیل ما درخواست‌مان را پس گرفتیم؛ کما اینکه در تجدیدنظر هم خواهش کردیم پرونده به دو شعبه خاص نرود. ما از شعبه 54 شکایت داشتیم ولی متاسفانه پرونده به همان شعبه رفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه سید وحید ابوالمعالی دیگر وکیل مهدی هاشمی نیز به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر بنایی برای درخواست اعمال ماده 477 و اعلام خلاف شرع بودن آن نداریم زیرا با توجه به رویه‌ای که در حال حاضر وجود دارد امیدی هم به اینکه اتفاق خاصی بیفتد نداریم.

وی ادامه داد:‌ به همین علت ما صبر می‌کنیم. ما حرفمان را منتقل خواهیم کرد و امیدوار هم هستیم که دفاعیات ما علنی پخش شود.

ابوالمعالی گفت: ما انتظار داریم که رییس قوه قضاییه با توجه به اینکه مجتهد هستند و تکلیف قانونی دارند خلاف بین شرع را اعلام کنند.

وکیل مدافع مهدی هاشمی با تاکید بر اینکه هنوز تکلیفی برای اعمال ماده 18 سابق و 477 فعلی نداریم گفت: چیزی که آقای طباطبایی گفتند معنایش این نیست که به زودی تقاضای اعاده دادرسی می کنیم. ما توضیحاتی را برای افکار عمومی خواهیم داد. در عین حال به نظر می‌رسد در خود قوه قضاییه هم با صحبت‌هایی که قضات در بین خودشان دارند، موضوع شفاف‌تر خواهد شد.

وی تاکید کرد که در صورت اعلام مخالفت حکم صادره درباره مهدی با شرع، اجرای حکم بلافاصله متوقف خواهد شد.

ابوالمعالی در رابطه با پس گرفتن درخواست اعاده دادرسی نیز گفت: ما امید داشتیم مانند همه پرونده‌ها عمل شود منتها بعضی از دوستان قضات به ما خبر دادند که قرار است پرونده به شعبه خاصی ارجاع شود. البته این اخباری است که به ما دادند و ما نمی‌دانیم که چقدر صحت دارد، ولی به هر حال ما درخواست‌مان را پس گرفتیم.

همچنین مهدی هاشمی با قرائت بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران گفت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم، ملت بزرگ و فهیم ایران! اکنون که براساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم مهیا گشته‌ام به عنوان عضو خانواده بزرگ انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود، به منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرینه و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدرم بزرگوارم و با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر برگزاری علنی دادگاه، بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه جلسات محاکمه اینجانب را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارم.

امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود. رجاء واثق دارم که این اقدام از سوءاستفاده افراد افراطی و مغرض در ضربه به زدن یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پیشگیری خواهد کرد.

پست فیسبوکی مهدی هاشمی پیش از اوین

مهدی هاشمی در آخرین پست فیسبوکی خود قبل از ورود به زندان نیز نوشته بود: «آخرین پست فیس‌بوک را در شرایطی می‌نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می‌کنم. این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام‌ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات‌های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته‌ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می‌رسد یا خاطره‌ای از زندان را می‌دهم در فیس‌بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی‌رود...»

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

مهدی هاشمی به زندان رفت / تصاویر

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
65
220
.... هاشمی در قلب مردم جای دارد. قابل توجه بعضی ها که میگفتن کابینه خط قرمز من است
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
60
185
... دفاعیات ایشون رو اجازه ندادید مردم بشنوند و در معرض قضاوت عمومی قرار نگرفت، خداوند پشت و پناهش باشد
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
58
140
خوشم میاد ازش ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
81
35
پدرش که ... خوب کنار اومده.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
39
90
درود وسلام خدا برهاشمی کبیر و درود خدا بر این کوه استقامت اینها میخوان با این کارها آرامش آیت الله را به هم بزنند که کور خواندند به کوری چشم یاوه گویان هاشمی در قلب ماست واین تهمت ها به ایشان نمی چسبد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
11
84
روند دادگاه را صاحبان رسانه کاملابخش کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
11
57
5 یا 6 سال پیش شبکه 4 دادگاه شکایت شیرین عبادی از شریعتمداری که منجر به برائت حاج حسین اقا شد رو پخش کرد .اینجا هم وقتی طرف خودش می خواد باید پخش بشه.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
35
68
مرد واقعی یعنی همین هاشمی رفسنجانی
که با پای خودش پسرشو راهی زندان کرد تا بگویید اینچنین باید در مقابل قانون تمکین کرد
خدا حفظش کنه انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
35
65
زنده وپاینده باد آیت الله هاشمی رفسنجانی دوستتون داریم بااینکارها هیچ موقع از محبوبیت ایشون کم نمیشه ایشون یارویاورامام وانقلاب بود
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
7
35
نگران نباشید...
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
1
3
درود خداوند بر آیت الله هاشمی رفسنجانی که کوه استقامتند...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین