کد خبر: ۳۱۲۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

هاشمی رفسنجانی: رژیم صهیونیستی توافق هسته‌ای را برای حیات سیاسی خود خطرناک می‌داند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای تیم ملی و مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری، با ابراز خرسندی از حضور در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور، با اشاره به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که قرار است چند ماه دیگر در آمریکا برگزار شود، گفت: این مسابقات اهمیت ویژه‌ای دارد و مسؤولان باید در این شرایط حمایت‌های بیشتری کنند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری از پیروزی تیم ملی وزنه‌برداری کشور در این مسابقات، به پیروزی تیم دیپلماسی هسته‌‌ای ایران در مقابل قدرت‌های دیپلماسی 6 کشور دنیا اشاره و تصریح کرد: امیدوارم همانطور که تیم دیپلماسی وزارت خارجه در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا ایستادگی کرد و حقانیت ملت ایران را به اثبات رساند، تیم وزنه‌برداری نیز با توکل به خدا، برتری و توانایی‌های خود را به دنیا ثابت کند و پرچم پر افتخار ایران را در آمریکا به اهتزار درآورد.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سخنان خویش با ابراز خرسندی از ارتقاء جایگاه ایران در افکار عمومی، به رضایت‌مندی صلح‌جویان اشاره کرد و گفت: جزء رژیم صهیونیستی که توافق هسته‌ای آمریکا و غرب با ایران را برای حیات سیاسی خود خطرناک می‌داند و می‌ترسد، هیچ کشوری از این توافق ناراحت نیست و بعضی‌ها که قبلاً اظهار نارضایتی می‌کردند، کم کم متوجه شده‌اند که گسترش امنیت حاصل از توافق هسته‌ای در منطقه برای آنان هم مفید است.

ایشان با استناد به حرف‌های رئیس‌جمهور اسرائیل خطاب به نخست‌وزیر و همچنین نامه‌ی 80 فرمانده بازنشسته این رژیم به نتانیاهو، گفت: اینکه دشمنان انقلاب حتی در کنست رژیم صهیونیستی و کنگره آمریکا به قدرت تیم دیپلماسی ایران اشاره می‌کنند و صراحتاً به رقبا می‌گویند، ایران سرتان کلاه گذاشته است، نشان از جایگاه مردم ایران در دنیاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تهدیدات جمهوری‌خواهان علیه دموکرات‌ها و همچنین پاسخ دموکرات‌ها به جمهوری خواهان را بسیار مهم دانست، که می‌گویند اگر مذاکرات شکست بخورد، ایران ظرف دو سال همه‌ی نیازهای بمب هسته‌‌ای را مهیا می‌کند و در دو هفته آن را می‌سازد، که البته این حرف‌ها خیالات سیاسی است و برای مصرف داخلی خودشان می‌گویند، چون ایران بارها اعلام کرد که ساخت بمب هسته‌ای را حرام می‌داند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به مخالفت‌هایی که یک اقلیت محدود در مقابل خواست و اراده اکثریت نشان می‌دهند، گفت: باید به ظرفیت‌های ایران بیندیشیم که جزو سه کشور محدود دنیا با کلکسیونی از همه‌ی منابع هست که اگر موانع سیاسی و اقتصادی آن برطرف شود، هم شاهد آبادانی‌ خواهیم بود و هم نمی‌گذاریم دشمنان نظام اسلامی و مردم با تحریک دیگران به انزوای سیاسی ایران بیندیشند.

ایشان با اشاره به تلاش‌های دولت آقای روحانی و همچنین حمایت‌های رهبری، گفت:  هم جلوی تندروی‌ها را گرفتند و هم به گونه‌ای نشد که دیگران بگویند توافق هسته‌ای را با خفقان بر همه‌ی گروه‌ها تحمیل کردند، چرا که همگان می‌بینند اقلیت مخالف مذاکرات هسته‌ای هنوز در نهادهای رسمی اعتراض می‌کنند و در نشریات خود می‌نویسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش، با تأکید بر اینکه ورزش یک کار لوکس نیست، بلکه نیاز و ضرورت تک تک افراد جامعه اعم از کودک و نوجوان، پیر و جوان و زن و مرد می‌باشد، اظهار داشت: جسم سالم، روح سالم دارد و روح سالم، منشأ خوبی ها خواهد بود.

ایشان با اشاره به آیات و روایاتی که با صراحت بر لزوم و اهمیت ورزش تأکید می‌کنند، به جایگاه سه ورزش مهم سوارکاری، شنا و تیراندازی در اسلام و تشویق‌های پیامبر اسلام و ائمه معصومین استناد کرد و گفت: بدن سالم می‌تواند عامل تقویت روحی مردم در جنگ‌ها، به خصوص این امر در جنگ‌های صدر اسلام بسیار مهم بود چرا که ارتش حرفه‌ای وجود نداشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیه «إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ» را سند بسیار روشنی برای اهمیت جسم نیرومند در کنار علم و دانش یک ملت خواند و با تشریح و تفسیر آیه‌ی مذکور و انتخاب شخصی به نام طالوت که مربوط به تقاضای قوم بنی اسرائیل جهت مقابله با دشمنان بود، گفت: وقتی مردم به انتخاب او اعتراض کردند که قدرت مالی و علمی ندارد، خداوند به توانایی‌هایی جسمی‌اش اشاره می‌نماید که معلوم می‌شود جسم سالم و نیرومند امتیاز دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کشتی‌های امام حسن و امام حسین(ع) و تماشای پیامبر(ص) را نشانه‌ی دیگر از جایگاه ورزش در دین اسلام توصیف کرد و خطاب به ورزشکاران گفت: کارتان جنبه‌ی دینی دارد، می‌تواند با قصد عبادت باشد چون خدا به این امر توصیه فرموده است.
ایشان به رشد علم و دانش مربوط به ورزش در رشته‌های متعدد و همچنین گسترش رشته‌های ورزشی در دنیا و به خصوص ایران اشاره کرد و گفت: دنیا ورزش را به بخش خصوصی سپرده و تیم‌ها، باشگاه‌ها و افراد مسؤولیت می‌پذیرند و جواب هم می‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سابقه‌ی صد ساله ورزش وزنه برداری در ایران اشاره کرد و با یادآوری فرازوفرودهای قهرمانان این رشته‌ی ورزشی در مسابقات بین‌المللی، گفت: این که قوی‌ترین مرد جهان از ایران انتخاب می‌شود، افتخار و نشانه‌ی استعداد ایرانی‌هاست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عناوین به دست آمده توسط ورزشکاران رشته وزنه‌برداری در دنیا را افتخار ملت ایران دانست و گفت: این ورزشکاران با عشق به کشورشان و با تحمل همه‌ی کمبودها در میادین بین‌المللی می‌درخشند و شخصیت یک ملت را با اهتزاز درآوردن پرچم به جهانیان ثابت می‌کنند.

در آغاز این دیدار، آقایان علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ـ محمد نصیری، مشاور عالی فدراسیون و قهرمان المپیک و عظیمی، از پیشکسوتان این رشته‌ی ورزشی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فدراسیون وزنه برداری به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خویش پیش‌روی ورزشکاران مخصوصاً جهت حضور در مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا پرداختند.

همچنین هدیه‌ی فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران، به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیم شد و همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز یک جلد کلام الله مجید به ورزشکاران تیم وزنه‌برداری هدیه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین