کد خبر: ۳۱۲۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱

فرمانده ناوگروه روسی: خواستار افزایش همکاریها با ایران هستیم

فرمانده ناوگروه روسی که عصر یکشنبه وارد بندرانزلی شد، در دیدار با امیر دریادار افشین رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش بر تمایل این کشور برای توسعه همکاری و مراودات بین دو نیرو تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، ناخدا یکم کریل تارننکو که در راس ناوگروهی متشکل از دو فروند ناو رزمی عصر یکشنبه با هدف تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور ایران و روسیه و توسعه تعاملات دریایی وارد بندرانزلی شد اظهار کرد: ناو گروه ما متشکل از دو فروند ناو ماخاچ کالا و ولگا دونسک است که به مدت سه روز میهمان ناوگان دریایی شمال ایران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد : روابط دریایی فی ما بین روسیه و ایران گسترش خواهد یافت و ما به بازدیدهای رسمی و غیر رسمی و مراوداتمان با ایران به طور جدی ادامه می دهیم.
فرمانده ناوگروه روسیه با اشاره به این که در این سفر 130 نفر در ناوگروه حضور دارند افزود : آمادگی داریم تمرین نظامی مشترکی را به منظور ارتقای سطح آموزش نیروهای دوطرف انجام دهیم .

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش کشورمان نیز در این دیدار که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: برنامه های متنوعی شامل دیدارهای نظامی، تمرین مشترک دریایی، بازدید از یگان های شناور نیروی دریایی ارتش و همچنین بازدید مسوولان منطقه چهارم این نیرو از ناوهای روسی درمدت اقامت سه روزه ناوگروه روسی از ایران پیش بینی شده است.
دیدار از موزه نظامی انزلی، حضور بر مزار شهدای گمنام، دیدار با فرماندار، دیدار از شهرک تاریخی ماسوله و مسوولان استانی ازدیگر برنامه تدارک دیده شده برای ناوگروه روسیه دراین سفر سه روزه است.

امیر دریادار افشین رضایی حداد افزود: امیدواریم اواسط ماه اکتبر، دریانوردان ایرانی نیز بازدید متقابلی از کشور روسیه داشته باشند و این دید و بازدیدها استمرار داشته باشد.

ناوگروه روسیه روز سه شنبه هفته جاری، بندرانزلی را ترک خواهد کرد.

این سومین سفر ناوگروه های روسیه به بندرانزلی است، پیش از این در سال های 1386 و 1393 ناوگروه های این کشور با هدف ارتقاء روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند.

یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تیرماه سال 1392 با اعزام به آب های سرزمینی کشور روسیه، در بندر آستراخان این کشور پهلو گرفته بود.

شهرستان بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان، مقر منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین