کد خبر: ۳۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

برگزاری اولین فستیوال تارنوازی ایران

چهارمین برنامه از سلسله کنسرت‌های شب ساز ایرانی با محوریت تکنوازی موسیقی دستگاهی تحت عنوان «تار؛ صد سال پس از میرزا حسینقلی» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
«شب ساز ایرانی» که با هدف ایجاد فرصتی برای شنیدن و اجرای تکنوازی و بداهه‌پردازی موسیقی ایرانی شکل گرفته است، نخستین‌بار در نیمه‌های بهار 1393 با هدف اهمیت دادن به مقوله‌ی تکنوازی در موسیقی ایرانی برگزار شد. این ایده که قرار بود، در فصول مختلف مخاطبان موسیقی ایرانی را گرد هم آورد، این‌بار با گذشت 100 سال از درگذشت میرزا حسینقلی (نوازنده‌ی بنام تار) شکل دیگری به خود گرفته و قرار است تا در 3 شب (11، 12 و 13 شهریورماه) 12 نوازنده رنگ‌های مختلف صوتی تار را برای مخاطبان ترسیم کنند.

در این فستیوال، علاوه بر بزرگداشت آقا حسینقلی، تکنوازان می‌کوشند رنگارنگی را، نه در ساز که در نگاه و پردازش هنری‌شان به اجرا درآورند و در نهایت بیانی کلی از توان هنری تار در زمانه‌ی خودش داشته باشند.

هنرمندانی که در این برنامه حضور خواهند داشت به ترتیب حروف الفبا محمد آدینه‌محمدی، هادی آذرپیرا، سیاوش ایمانی، پویان بیگلر، حمید خبازی، قاسم رحیم‌زاده، امیر شریفی، محمد صفاریه، علی‌اصغر عربشاهی، آرش غفاری، عیسی غفاری، بهاره فیاضی، جعفر قاضی‌عسگر،علی کاظمی و گهرناز مسائلی هستند.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای تهیه‌ی بلیت می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین