کد خبر: ۳۱۳۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

رونمایی از طرح ‌مجتمع گردشگری «ایران من» از کرمان تا ماهان + تصویر

طرح ‌مجتمع گردشگری «ایران من» با هدف ‌معرفی مکان‌های دیدنی شهر‌های بزرگ ‌ایران در یک سایت جامع و مینیاتوری شده‌‌ از شهر کرمان تا ماهان طراحی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
امروزه گردشگری به عنوان صنعت بزرگ، پدیده‌ای است که از تحرک بالایی در تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیطی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گردشگری شهری موضوع نسبتاً جدیدی است که سابقه مطرح شدن آن در محافل علمی، به کمتر از دو دهه می‌رسد، از جمله شاخه‌های مهم گردشگری شهری، شاخه جدیدی از گردشگری، به عنوان گردشگری رویدادهاست‌ که می‌تواند به عنوان زمینه‌ای در گسترش گردشگری شهری باشد که‌ اثرات بسیاری در اقتصاد شهری دارد که به این امر در کشور ایران توجه چندانی نشده است.

سیدمحمود حسینی‌طباطبایی مشاور اجرایی طرح گردشگری رویدادها در آیین افتتاح این پروژه گفت: یکی از ارکان توسعه جهانگردی تقاضاست که این امر از ساختار پیچیده‌ای برخوردار است و ‌ایران با توجه به امتیازات فراوانی که از نظر تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی، تاریخ و تمدن کهن، آثار باستانی و مذهبی، معماری، صنایع دستی، فرهنگی و جغرافیایی دارد، از قابلیت‌های فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری جهانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ‌سهم ایران از عایدی‌های صنعت گردشگری جهان بسیار ناچیز است، افزود: مجموعه ‌«ایران من» گلچینی از شاخص‌ترین بناهای تاریخی ایران از هر استان است که در  منطقه  کرمان نمود پیدا می‌کند.

مشاور اجرایی طرح گردشگری رویدادها با اشاره به ‌فهرست آثار میراث جهانی ثبت شده ایران در یونسکو اظهار داشت: آثار ثبت شده در ‌ارتباط‌ با نمایش ماکت‌های مینیاتور با قابلیت عمل‌گرایی در ایران تنها 18 هکتار بوده و این در حالی است که ایران سهم بیشتری در این فهرست دارد چرا که ما در مساحت 75 هکتاری این مجموعه؛ برای هر استان  بنای اصلی و نماد آن در نظر گرفته‌ایم.

حسینی‌طباطبایی با بیان اینکه ‌این مجموعه خدماتی چون احداث مکان‌های دیدنی اعم از تاریخی، مذهبی، تفریحی و ورزشی در مجتمع «ایران من» در محیط چند‌منظوره‌، معرفی مکان‌های دیدنی شهر‌های بزرگ ایران در یک سایت جامع و مینیاتوری شده‌، اسکان و پذیرایی گردشگران ‌با تسهیلات و امکانات مناسب است، گفت: ‌هدف از طراحی و اجرایی شدن این پروژه ‌ایجاد فضاهای تفریحی، اکوتوریسم، گردشگری و کشارزی در سطح ملی ‌با احداث ایران کوچک شده و میناتوری ‌ا‌ست.

رونمایی از طرح ‌مجتمع گردشگری «ایران من» از کرمان تا ماهان + تصویر

حسینی محل اجرای این طرح را کرمان اعلام کرد ‌و ادامه داد: ‌کرمان به عنوان یکی از کلانشهرهای ایران و پهناورترین استان ایران درجنوب شرق ‌و با وسعت 13000 هکتار ‌جزو کلان‌شهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌ است.

وی در ‌ارتباط‌ با محل اجرای سایت گفت: این سایت در بزرگراه گردشگری هفت باغ علوی که محوری گردشگری است ‌از شهر کرمان تا ماهان امتداد دارد و در دو طرف این بزرگراه مکان‌های مختلف گردشگری و تفریحی و نیز ویلاهای بسیاری ساخته شده است.

مشاور اجرایی طرح گردشگری رویدادها بخش‌های مختلف این سایت را شامل‌ سایت اصلی مجتمع، ‌بخش‌های ‌اقامتی، ‌ورزشی تفریحی، ویلا ‌و اقامت، ‌اماکن مینیاتوری ‌(طرح ایران کوچک من)، اداری خدماتی پذیرایی اعلام کرد و اظهار داشت: ‌این پروژه شامل مجموعه‌های نمادین و شبیه‌سازی شده چون ارگ بم، چغارزنبیل، ‌تخت جمشید ـ فارس، ماسوله ـ گیلان، پاسارگاد – فارس، آرامگاه کوروش بزرگ، شهر سوخته - سیستان و بلوچستان،  میدان نقش‌جهان – اصفهان، مسجد شیخ لطف الله – اصفهان،  دروازه قرآن شیراز – فارس، بیستون کرمانشاه، باغ شاهزاده ماهان – کرمان، قلعه الموت – قزوین، مقبره ابن سینا – همدان، مقبره شعرا- تبریز، برج ازادی، برج میلاد تهران، ارامگاه فردوسی- مشهد، آتشکده یزد، مسجد میرچقماق یزد، حافظیه –شیراز، مقبره بابا طاهر –مشهد، سعدیه –شیراز و  تاسیسات اتمی اراک است.‌

وی در ارتبا‌ط با میزان اشتغالزایی این پروژه گفت: این طرح ظرفیت ایجاد اشتغال برای حداقل ‌ 150 ‌نفر‌ را داراست‌ که ‌با گسترش آن ظرفیت ایجاد اشتغال بیشتری به صورت مستقیم  و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.‌
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین