کد خبر: ۳۱۳۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

افشای 13 قتل سریالی باند سارقان در گلستان

هشتم فروردین ماه سال جاری مرد 50 ساله‌ای به همراه دو پسرش در جریان سرقت خودرویی درخیابان گاز شهر گرگان وقتی با مقاومت راننده مواجه شدند با شلیک گلوله وی را در برابر دیدگان همسرش به قتل رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
وقتی ماجرای این جنایت به پلیس آگاهی گرگان مخابره شد تجسس‌ها زیر نظر بازپرس شعبه 6 دادسرای گرگان با حساسیت زیادی صورت گرفت تا اینکه زن جوان در تحقیقات سرنخ اصلی را در اختیار پلیس قرار داد.این زن ادعا کرد که قاتل تیرانداز مردی بود که ابروهایش کمرنگ تر از موهایش بوده و رنگ خرمایی داشت.کارآگاهان با همین مشخصات به جست‌وجوی قاتل تیرانداز پرداختند تا اینکه مردی به نام حسین.س به همراه دو پسر خلافکارش را به دام انداخته و پی بردند این مرد از سال 70 تاکنون بارها به‌خاطر سرقت‌های خشن تحت تعقیب پلیسی و قضایی قرار داشته و سابقه زندان نیز داشته است.

افشای قتل‌های سریالی

حسین و پسرانش دستگیر شدند و در بازجویی‌ها نه تنها به قتل راننده خودرو بلکه به دو جنایت دیگر با همدستی مردی به‌نام تیمور اعتراف کردند و فاش ساختند درباندی مسلحانه و در حالی که به تفنگ کلاشینکف و کلت کمری مجهز بودند به سرقت‌تراکتور، موتور آب و خودرو پرداخته و هرکس مقاومت می‌کرد با شلیک گلوله وی را می‌کشتند.حسین گفت: من و پسرانم به همراه تیمور و حسین.د این سرقت‌ها را انجام می‌دادیم و به خریداران موتورهای آب و تراکتور می‌فروختیم.وی افزود: من در 3 جنایت مسلحانه حضور داشتم که در 3 مورد خودم به سمت قربانیان شلیک کردم و در یک مورد که تیمور و حسین.د نیز حضور داشتند، این تیمور بود که دست به جنایت زد.

مرگ قاتل
وقتی کارآگاهان با یک باند جنایتکار و مسلح روبه‌رو شدند، به جست‌وجوی تیمور پرداختند و پی برد این قاتل تیرانداز در جریان سرقت کابل برق کشته شده است اما حسین زنده بوده و به جنایاتش ادامه می‌دهد.

13 قتل سریالی
راز این باند مخوف زمانی کاملاً فاش شد که پلیس توانست حسین که در واقع ریاست شبکه مخوف را برعهده داشت، بازداشت کند. این مرد خونسردانه اعتراف کرد با همدستی نوچه‌هایش به سرقت‌های مسلحانه زیادی در شهرهای مختلف استان های گلستان و مازندران دست زده است اما همه جنایاتش را در استان گلستان و در شهرهای گرگان، کردکوه، علی آباد گنبدکاووس، خان ببین و دلند مرتکب شده است.

حسین گفت: در این مدت 11 قتل را خودم انجام دادم و در صحنه یک جنایت دیگر حضور داشتم. وی افزود: هر وقت با مقاومتی روبه‌رو می شدیم، با تفنگ کلاشینکف و کلت کمری قربانیان را هدف قرار داده و آنان را به قتل می‌رساندیم و اگر کسی مقاومتی نمی‌کرد، پس از سرقت پا به فرار می‌گذاشتیم.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان گلستان درخصوص این پرونده گفت: این باند 17 عضو داشت که 5 مرد جنایتکار گردانندگان اصلی آن بودند. یکی از عضو‌ها در جریان سرقتی کشته شده و یک عضو عادی به همراه فروشنده سلاح گرم و 9 مالخر نیز از دیگر اعضای باند به حساب می‌آیند.

وی افزود: سران باند شخصیت‌های جنایی خاصی داشته‌اند و در مواجهه با کوچک‌ترین مقاومتی دست به قتل می‌زدند. این دزدان 16 تراکتور، 10 کندوی عسل به میزان 660 جعبه و 100 موتور آب از استان‌های گلستان و مازندران به سرقت برده و همه 13 جنایت را در استان گلستان مرتکب شده‌اند.

دادستان گرگان نیز از برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی با متهمان قتل‌های سریالی خبرداد و گفت: حکم متهمان 13 جنایت به زودی صادر و اجرا می‌شود.حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی، اظهارکرد: دادستانی همه وظایف خود را به طور کامل در خصوص پرونده قتل‌های سریالی همانند دیگر پرونده‎ها انجام خواهد داد. به مجرمان هشدار می‌دهیم این وقایع هیچگاه پنهان نمی‌ماند و دستگاه قضایی در برخورد بامجرمان مسامحه نخواهد کرد.

وی با اشاره به جزئیات وقوع این قتل‌های سریالی افزود:  در پی وقوع سرقت مسلحانه خودروی پراید و مرگ راننده خودرو به دلیل اصابت گلوله دزدان، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان تشکیل شد و رسیدگی به این پرونده در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش کارآگاهان و بازپرس شعبه ششم و به کارگیری روش‌های علمی مشخص شد که با این تفنگ چندین سرقت و قتل‌های دیگر در محل‌های مختلف شهرهای گرگان، کردکوی، علی آباد، گنبد کاووس، خان ببین و دلند به وقوع پیوسته است. با شناسایی دزد یکی از خودروها با تحقیقات پلیسی مشخص شد که این مرد از سال 78 تاکنون به همراه دو تن از پسران خود اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی پدر و  دو پسر دستگیر و در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دادستان گرگان در ادامه بیان کرد: دزدان خانوادگی پس از مواجهه با دلایل پلیسی به معرفی دیگر همدستشان و سرقت‌های مسلحانه و دو قتل اعتراف کردند که با همکاری نیروی پلیس و دستگاه قضایی استان دیگر همدست آنان نیز دستگیر و به گرگان منتقل شد.
دادستان حقی همچنین با بیان این که اعضای باند از 15 سال پیش دست به این جرایم می زدند گفت: این فرد در تحقیقات پلیسی و قضایی به 11 قتل و سرقت‌های سریالی اعتراف کرد که مشخص شد قتل‌هایی در نقاط مختلف شهر با تفنگ کلاشینکف و کلت جنگی انجام شده است.

وی ادامه داد:  بازپرس این پرونده با هماهنگی دادستانی به همراه مأموران در حوزه‌های مختلف محل قتل‌ها حضور یافته و با راهنمایی متهمان اقدام به بازسازی صحنه جنایت  کردند که با شناسایی اولیای دم وقوع قتل‌ها مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایران، گفتنی است، در بازرسی از خانه‌های متهمان دو تفنگ کلاشینکف و یک کلت کمری جنگی و تعداد زیادی فشنگ کشف شده است.  همچنین هشت نفر از خریداران اموال سرقتی شناسایی و دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین